Blev, som den kallas, en cloverleaf antenn för 1.28GHz.
Använde 0.8mm MIG tråd skänkt från en vänlig forumist (du vet vem du är

) för tillverkningen av alla dess element.
Detta är egentligen bilder som jag tagit till mig själv men som jag lovade att lägga upp till en så det är inga bilder på när jag tillverkade elementen. Det tog dock tid då måtten är rätt kritiska så de måste slipas ned med fint sandpapper för att få exakt rätt längd innan tillböjning.
Bilderna är väldigt stora då jag kör med nytt OS och inte har de vanliga programmen på datorn som jag normalt använder för att fixa bilderna innan upplägg här, men här är i alla fall bilderna:
Har 3 element till men de kom inte med på bild
_DSC5231.JPG
Första fastsatt, blev väl mycket lödtenn då underlaget sög till sig värmen så det flöt inte ut som det
skulle men detta fixades senare
_DSC5211.JPG
Alla fastsatta
_DSC5214.JPG
Klar
_DSC5221.JPG
Efter lite uppstyvning med 4 lager krympslang och förstärkning av fästpunkterna för elementen med epoxi så blev det så här
_DSC5235.JPG
Fattas bara en SMA kontakt så det går att sätta fast den på sändaren och en sådan kontakt har ju förstås inte och pga det kan jag inte testa antennen.
Det skall sedan även bli en, som den kallas, skew-planar antenn men det bygget blir det inga bilder på, ser dock exakt likadan ut bara det att den har ett element mer än denna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.