Det rör sig om 1st nätverkskabel och 3st ljudkablar. Alla 6mm i diameter.
Provade först att dra igenom nätverkskabeln från slang-änden till vänster i bilden, men det tog stopp.
Däremot gick det utan problem från andra hållet. (Även om det innebar att jag fick skruva fast kabelvindan i taket..)
Så då var en kabel klar.
Men när vi sedan drog igenom en ljudkabel, så tog det stopp. Uppskattningsvis 2 meter från målet.
Enda sättet att lösa det var att även dra i nätverkskabeln.
Så nånting säger mig att det inte är en bra idé att dra en kabel i taget? Någon här med erfarenhet?
Vi har förresten "smörjt" med potatismjöl längs hela kablarna. Drar i ena änden (med dragtråd) och hjälper i andra änden.
Så här är slangen dragen:

Hörnen är naturligtvis inte sådär raka. (För att lyckas med det skulle man få såga av slangen.)
(Jag vet att det går att överföra ljud via nätverk, men vill slippa extra burkar i det här fallet.
Såḧär i efterhand vet jag även att det hade varit bättre att dra igenom kablarna innan jag grävde ner kabeln,
men med 50mm diameter trodde jag det skulle gå hur lätt som helst med ett par 6mm-kablar.

Jo, en till fråga: Vad är egentligen max (diameter/antal/per böj) för vad man bör få igenom en 50mm slang?