Jag hinner inte skriva så mycket ikväll ty kvällsvarden nalkas men jag tycker mig kommit på en lysande idé.
Om Ni tittar på bilden jag bifogar på mitt tidigare KAP-projekt (Analog Processor) så är ju det rena skämtet dvs bara en massa reglage modell Microsoft's slogan för W8 dvs "Everything at once".
Jag har alltid avskytt den slogan men märk väl att plötsligt gjorde jag likadant!
Min nya plan är dock att istället för att knö in en massa funktioner i samma låda så har man en låda för varje funktion.
Detta är mycket käckt för det gör också så att man kan optimera en modul åt gången BÅDE före OCH efter man byggt den.
Min idé är sedan att ha ett gäng Hammond-lådor stående på högkant där man kan välja att koppla ihop vilka typer av moduler man känner att man har behov av via DSUB-kontakter på lådorna.
Om jag vill ha "Everything at once" skulle jag kunna tänka mig koppla ihop:
1) KTD (Transformer Module): måste modifieras för +/-:boost av 9V-batteri
2) KSU (Supply Unit): linjär reglering av dubbel matningsspänning, siktar på +/- 15V/3A pga att OP inte tål så mycket mer.
3) KFG (Function Generator): Enkel OP-bestyckad funktionsgenerator med mångvarviga pottar för frekvens (20Hz-20kHz) och nivå
4) KMA (Microphone Amplifier): Enkel single-end förstärkare för små AC-signaler
5) KTA (Test Amplifier): Effekt OP för drivning av till exempel drosslar/transformatorer i samband med BH-test.
6) KFC (Frequency Counter): Har aktualiserats ty jag försöker få smort in och därmed ordning på mitt analoga Kenwood-oscilloskop som tyvärr vistats i ett fuktigt förråd men den saknar en frekvensräknare som jag har i mitt kinesiska skåp (GwInstech) och jag har blivit beroende av den funktionen.
2-5 helt färdiga, 1 smärre modifikation medans 6 inte finns alls just nu.
MVH/Roger
PS
Min MOS Push-Pull gitarrförstärkare står överst, bobinmaterial skickligt laserskuret av LaRdA är limmat till bobiner och redo för lindning faktiskt