Jag skall påbörja mitt examensarbete i skolan och då tänkte jag att jag skulle bygga något kul!
Då jag håller på att utbilda mig till Elektroniktekniker tänkte jag att ett eget aggregat skulle vara kul att testa på.
Nu när jag går i tankarna om att bygga ett eget nätaggregat att ha till diverse experiment osv i hemmet tänkte jag kolla om det finns lite tips att få här.
Det jag tänkte försöka bygga ihop skall klara av en varierbar spänning med strömbegränsning från 0-12v och runt 0-2A kanske.
Det skall framförallt vara för att driva fläktar, diverse elmotorer och simpla kretsar. dock är dessa värden inte satta i sten!
Jag behöver hjälp med tips om vart man kan hitta guider och om nån här har byggt sitt eget finns det nån guide att följa?.
Det finns inga krav på hur simpelt eller komplicerat bygget skall vara då fokus verkar ligga i att beskriva arbetet och dokumentation av projektet från skolans håll.
det finns jättemycket information på Google och detta forum att ta till hjälp men jag tänkte kolla om någon här testat att bygga ett och vet vad man ska tänkte på.
Jag är jätte tacksam för all hjälp som finns att få och hoppas nån vänlig själ kan hjälpa en vilsen elev.