(Detta förbannade Blå led-ljus var det första jag kopplade loss direkt)
Ganska snabbt föddes tanken på att göra den unik på riktigt, personlig.
Denna är nu tänkt att bli den mest personliga Permobilen i Skåneland.

Drivs med 60 Volt (5x12volt) och ska extrautrustas med lite nytt som drivs med 12 Volt. Eftersom jag inte fått loss något kopplingsschema och är osäker på var och om jag kan plocka ut tillräckligt med ampere, så har jag köpt ett separat batteri till allt extra. Mest för att inte belasta originalsystemet och originalbatterierna som sitter under sadeln. Detta (för ETON 3S 550 UPS) har jag köpt: https://www.batteriexperten.com/sv/arti ... x-101.html
I denna tråd kommer jag att posta bilder på dom komponenter jag har fått hem, och med lite tur får jag lite kloka råd på vägen av er som varit med förr. Ska tillägga att jag inte ser så bra längre, men än så länge bra nog att få köra bil dagtid. Tänkte sluta med det och köra med fruns UNIQUE-4 istället.
Den går bra, men är lite tråkig i originalutförande. Det sitter glödlampor i alla socklar, och dessa ska bytas ut mot LED. Kommer även att montera extra sidopositionsljus (på skärmarna) som jag hittade i England. Dessa har jag köpt:
Eftersom det är ganska många små projekt som ingår i det stora huvudprojektet tycker jag att det kan vara på sin plats att dela (sharing is caring) mina erfarenheter på ett forum som detta. Bilder kommer att postas, frågor kommer att ställas. Med lite tur så blir allt rätt och jag slipper ta fram brandsläckaren. Synen är ett problem, även kroppen som ibland behöver morfin, här kallat "moffe"
Mer som ska byggas in/eller redan är inbyggt när du läser detta:
GPS-Tracker
Stereo
Överfallslarm
Mobilhållare (för RDS och MP3)
Strobeljus (RED) fram och bak
Radio med RDS
Laddningmonitor för CTEK laddare
Larm (finns redan 2 olika)
Främre strålkastare, separat. 2000 Lumen (Klarus)
Bromsljus: byter ut glödlampa till LED
Blinkers: byter ut glödlampor till 1,5 Watt LED
Förstärkare (Stereo) med bas diskant volym
Högtalare: Har köpt vattentäta, kan bli för stora.
Rörelseaktiverade breath-led´s, tre olika lägen.
Detta är vad jag kommer ihåg i skrivande stund.
Förslag och projekttips är synnerligen välkomna.
Frun köpte den här: https://www.mobilitypower.co.uk/product/unique-4-r
Nörden heter Ingemar, och är född 1958. Välkommen till mitt projekt!
(Tack till min vän Anders, tack vare hans Weller blev projektet verklighet)
Edit: Idag 27/11 2021 22:00 ungefär avslutar jag projektet. Den är klar nu.