Slakta video funkar bra, har gjort det flera gånger. Har du tur så sitter RF-modulatorn på ett eget kort, bara att ta loss och koppla in sin egen signal. Annars så finns det färdiga på Clas Ohlsson, hade tur och hittade en i en fyndlåda för 150, tror att de kostar run 300 normalt.
Men som sagt har du en gammal video så öppna och kolla hur det ser ut, brukar vara enkelt att hitta modulatordelen - sitter för det mesta i en skärmad liten plåtbox.
Nu funkar det inte att lägga upp bilder på imageshack härifrån pga min pissiga router..
Men jag har köpt en _liten_ TV som jag tänkte köra min trådlösa kamera på. Liten portabel sak, Både TV/Kamera/Mottagare går på 12V. Och så har jag några små 12V gelebatterier..
Men ut från mottagaren kommer det gul RCA plugg.. vill ha denna in till TV´ns RF-in.. som förresten är 3.5mm plugg.
Men jag ska se om jag hittar nåt i en gammal video..
Antar att den behöver matningsspänning också så jag får bygga ihop nån spännings regulator där kanske.
OK, gul rca = komposit signal. ska inte vara några problem. Brukar vara det som går in i RFmodulatorn. Spänningsmatning kan du ju bygga själv eller ta nån färdig. Har tyvärr inga bilder eller apparater hemma för tillfället annars kunde jag slängt upp bilder.
att det är en 3,5 mm plug gör inget du får helt enkelt antingen löda dit en sån själv på en stump antennkabel, eller köpa färdig adapter på kjell o co eller kanske clas o.
Annars går det kanske att riva lite i TV'n och gå in med videosignalen direkt?
Jag gjorde så på en liten TV en gång för att koppla in Nintendot. (8-bitars, det var ett tag sen...) Den TV'n var förberedd för scart, bara kontakten och lite komponenter kring den som fattades. Bara att gå på med videosignalen och sätta en knapp på framsidan för AV-omkopplaren. Bättre bild och så slipper man kanalsökningen...
Är det en sådan TV jag tror så följde de met en adapter till vanlig antennkontakt. Använd video in om Du kan, tunern har en väldig temperaturdrift i de superbilliga appraterna så det gäller att koppla på i god tid så den hinner stabilisera sig.