Jag vill alltså nyttja pedalen till min lindningsmaskin (KWM) som redan är skapad.
Häromdagen gick min timer sönder, jag skruvade isär den för att försöka laga den men den var hermetiskt innesluten samtidigt som när man skruvat isär den och pluggade in den i väggen kunde se hur kugghjul bara typ wobblade fram och tillbaka dvs den var verkligen mekaniskt sönder.
Jag tog då ur urverket och fick då ett perfekt hölje att bygga en borrmaskinsregulator i, perfekt mycket för att ena fasen ju redan är "lyft" så att man kan injicera en triac på ett enkelt sätt.
Lådan kommer bli lite tafflig men urverket tog stor plats och det är enkelt att bara trycka i Josty-Kit:byggsatsen, limma en bit 4mm plyfa över hålet och borra lite hål i plyfan för pedalens DIN.
Nu gissar jag att det inte blir så enkelt att byta ut potten i AC-regulatorn mot en LDR (i pedalen), men på nåt sätt tror jag det skall gå.
Jag har haft det här projektet vilande väldigt länge för det har inte funnits nån panik MEN när timern gick sönder och jag tog vara på höljet ja då fanns plötsligt en smidig låda att bygga grejen i där låda faktiskt många gånger är ett litet hinder för att komma igång med projekt.
MVH/Roger
PS
Jag skruvade ur alla skruvar ur urverket, tog vara på alla bleck som ramla ur samt lödde loss ett typ 30k/3W-motstånd sen slängde jag skiten