Jag är inte expert, utan jag utgår bara från vad andra brukar göra och sedan gör jag samma sak med en liten modifikation. Jag klarar mig dessutom inte utan en projektstartshanterare som genererar ett projekt med färdiga I/O's. Jag finner databladsläsning för projektstartshantering onödigt om redan det finns verktyg som är meningen att ersätta det manuella arbetet.
Ungefär som när jag insåg att Spring IOC för Dependency Injektion för Java gjorde min vardag 17% lyckligare utan någon konstnad. Slapp all manuellt arbete som gamla hårdkodare brukar koda för att deklarera fält i ett objekt.
Jag undrar också om ni använder verktyg för att skapa projekt för mikrokontrollern, eller skriver ni allt i NotePad och använder GCC + komandotolken för att bränna in koden, läser djupa datablad och använder hex och binärt hela tiden? Eller använder ni program så som CubeMX för att starta ett projekt och Kiel/TrueStudio/IAR för att bränna in koden?
Edit:
Mina intressen är bland annat göra appar till Android och Iphone via JavaFX samt programmera STM32 med C. Här kan man göra mycket gott