Jag har ett fjärrstyrt relä med detta relät i dosan. Hjälp mig förstå vad för max strömmar jag kan styra. Jag vet helt enkelt inte vilket värde det är jag ska titta på. Det enda manualen till produkten säger är Contact current <= 10A men jag känner att det finns mer info att hämta ut än så.
Vad är max spänningen DC jag ska styra? Produkten kommer befinns sig i antingen 12VDC eller 24VDC miljöer så hur många ampere klarar den för 12/24VDC?
Försöker fråga tillverkaren detta men dom är kineser och förstår inte ens mina frågor
Skilj på spolen och hanteringen av den och vad kontakterna klarar.
Vad spolen kräver ser du i tabellerna Coil Parameter (vet inte varför det finns två tabeller men kör på den värsta). Har du en 12V-spole måste matningen till den kunna ge 50mA resp 67mA. Det är det enkla.
Vad gäller kontakterna sägs det att max vad du kan switcha är max 280W eller 1250VA, max 48VDC eller 380VAC och max 20A. Mer exakt utläses av diagrammet kallar Contact switching capacity.
Alltså allt du behöver finns mycket klart och tydligt angivet i databladet.
Om det är i tabellerna så visas hur länge kontakterna (och därmed reläet) håller när du styr en viss ström. Och står det bara (jag hittar inte) contact current < 10A betyder det att du nog inte ska bryta större strömmar än så.
Kom ihåg att vid induktiv last (reläspoler, solenoider, dragmagneter, motorer osv.) kommer induktionen att ge spänningsspikar som antingen måste vara inom de tillåtna parameter eller dämpas med snubber-kretslopp i någon form.