Tidigare har jag testat Sauron CMS och jag gillade det mycket.
Mest för att det gick att modifiera allt och att det gick att göra 1st design som sedan kunde användas ihop med färdig kod för forum, blogg, osv.
Men de har lagt ner det och jag har tyvärr inte tiden att fortsätta underhålla det själv. (T.ex fixa ev. buggar och uppdatera.)
Det jag främst behöver är möjligheten att enkelt modifiera *allt* som rör design. T.ex så tycker jag att Wordpress är för stelt. Jag ser direkt om något är gjort i Wordpress och sånt gillar ju inte jag.

Funktioner jag vill ha är främst blogg/nyheter, men forum/kommentarer vore smidigt. Vill gärna kunna skriva saker och publicera senare. Jag vill även kunna inkludera helt egna funktioner.
Dessutom bör det vara ett CMS som troligtvis inte kommer läggas ner nästa vecka... (Sauron höll i många år, men jag var tvungen att fokusera på annat mellan tiden jag upptäckte det tills tiden då jag behövde det.)
Så.. har ni några tips?

PS: Tanken har slagit mig många gånger att göra ett eget. Kanske i samarbete med någon här, men tiden räcker inte till just nu.
Jo just det ja:
Det är väldigt viktigt för mig att det mesta görs server-side!
Så inte 99% javascript. Jag blir själv så otroligt trött på sajter som lastar ner min dator/telefon i onödan...