Letar en strömbrytare av den typ som man finner på snöskotrar, där agerar dom nödstopp. Det ska vara en strömbrytare som då den trycks in stannar i intrycktläge och då bryter.
Letar dessutom någon form av kontakt som ska klara höga strömmar, ett sådant nätanslutningsdon som sitter bak på datorn vore perfekt, dock två-poligt och för strömmar på över 25A..
Nödstopp och batterikontakt för hög ström
- bengt-re
- EF Sponsor
- Kontakt:
Det kryllar av prylar som lever upp till det du beskriver. Botanisera i Farnell, ELFA, och alla andra kataloger för att hitta något som passar estetiskt/prismässigt/storleksmässigt.
Högströmsdon för DC är tyvärr lite smådyra, Powerpole ifrån Anderson Power Products är bra och skapligt blilliga - dock måste man vara noggrann vid monteringen då det annars finns risk för varmgång om man kör med stora strömmar. ELFA har en del av deras produkter, och skall du bara ha några stycken så är det nog rätt ställe att köpa ifrån.
Högströmsdon för DC är tyvärr lite smådyra, Powerpole ifrån Anderson Power Products är bra och skapligt blilliga - dock måste man vara noggrann vid monteringen då det annars finns risk för varmgång om man kör med stora strömmar. ELFA har en del av deras produkter, och skall du bara ha några stycken så är det nog rätt ställe att köpa ifrån.
Kontakterna från Powerpole verkar ju perfekt! tackar. En liten fundering bara. den minsta sorten som påstås klara 30A verkar bara ta 2,5mm^2 kabel, är det nog för 30A? hade för mig att man behövde mer än så...
Angående knappar så har jag faktiskt sökt på elfa men kna verkligen inte hitta. Har inte den fysiska katalogen och hemsidan är lite tungarbetad om man inte vet exakt vad man ska ha.
Angående knappar så har jag faktiskt sökt på elfa men kna verkligen inte hitta. Har inte den fysiska katalogen och hemsidan är lite tungarbetad om man inte vet exakt vad man ska ha.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
http://henrik.k.jensen.homepage.dk/miscel.html
Ladda ner denna kalkylatorn = BRA ATT HA
Den säger max 22A med PVC mantel
Ladda ner denna kalkylatorn = BRA ATT HA
Den säger max 22A med PVC mantel