en liten fundersam fråga
kollade på en av mina favorittransistorer, bd139
såg att dom som fanns i elfa nu inte har samma data som dom hadde förr i tiden bland annat så har effekten och ström ökat och ft försvunnit
vad gäller för sådant här?
får en annan tillverkare ta upp en gammal transistor i ny upplaga och samtidigt
ändra prestandan på dom?
jag kan acceptera att man kanske förbättrar(?) vissa saker men får något försämras?
transistor data, ändras med tillverkare?
säkert om man mailar och frågar. Men killarna i Kista kunde inte svara på några frågor alls.
I mitt fall var det inte superkritiskt med 800mA. Men jag vart så förvånad när jag letade datablad. På Kjells hemsida stod det nämligen 0,8A men det första databladet jag hittade angav 500mA Trodde först att kjell lurades men så kollade jag databladet från en annan tillverkare där stod det 800mA. Transistorerna i sig har bara modell namnet BC337 på sig inget om tillverkare eller loggo så säker kan jag inte vara.
I mitt fall var det inte superkritiskt med 800mA. Men jag vart så förvånad när jag letade datablad. På Kjells hemsida stod det nämligen 0,8A men det första databladet jag hittade angav 500mA Trodde först att kjell lurades men så kollade jag databladet från en annan tillverkare där stod det 800mA. Transistorerna i sig har bara modell namnet BC337 på sig inget om tillverkare eller loggo så säker kan jag inte vara.