Mina alternativ är tydligen: laga den eller köp ny!

Tänkte slänga ut en blänkare här och höra om någon har varit inne i något sådant här förut.
Det är en Attract Treadmill HMT-1030 som säkert är 6-8 år, eller nåt.
Är ju ingen höjdarkvalitét men den duger.
Man kan säga att det är två olika delar, för enkelhetens skull.
I botten sitter allt som har med nätspänning att göra, plus motorn.
I min värld så verkar allt OK där nere. Från dom nedre regionerna upp till display/manöverkortet går det 3 st tunna kablar,
Röd + 5V
Svart -
Grön Eftersom displaykortet uppenbarligen får ström från röd och svart kabel återstår grön.
Då bör det vara den kabeln som displaykortet skickar ner någon signal som talar om hur fort motorn ska snurra.
Displaykortet lyser upp och allt ser normalt ut men det går inte att starta bandet/motorn.
Det gör man genom att trycka på en knapp, vanlig slutande funktion, och då räknar displayen ner 3-2-1 och sedan startar
bandet med låg hastighet, typ 1 km/h eller nåt. Knappen funkar och har även kollat med kabel direkt på kortet men inget händer.
Den röda pluppen är en magnet, "dödmansgrepp", och den verkar funka som det ska.
Har ingen lust att lägga några pengar alls på den här utan min tanke var att om jag bara får kläm på vad man ska skicka ner i den gröna kabeln
så kunde jag lika gärna styra den med en Arduino och en liten display. Tips mottages tacksamt