Jodå!
Nya frågor:
A: Under tiden som jag väntade på svar så routade jag kortet som det var. Med följden att jag nu har både över och underbanor. (Inga korsade däremot.) Går detta att ändra så att alla banor räknas till "bottom-lager"?
B: I schemat har jag satt ut +5v, -5v och GND och kopplat dit det ska (bland annat till 2st op-förstärkare.) Men i kretskortslayouten visas de inte. Det finns alltså ingenting kopplat till t.ex matningspänningen på op-förstärkarna. Varför och hur löser jag det?
Varningarna för schemat ser ut såhär:
WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC1 V+ connected to +5V
WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC1 V- connected to -5V
WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC2 V+ connected to +5V
WARNING: Sheet 1/1: POWER Pin IC2 V- connected to -5V
No board loaded - consistency has not been checked
edit: En till fråga:
Där kondensatorerna ska kopplas har jag inte bestämt storleken ännu. Därför skulle jag vilja ha lite större fyrkanter (eller rättare sagt rektanglar) där dessa ska lödas, så att jag kan modifiera borrhålen i framtiden beroende på kondensatorns yttre storlek. Hur gör jag sådana och så de får kontakt med 'banorna' ?
Annars har jag blivit ganska bra kompis med programmet. Tidigare har jag tyckt att det var så begränsat jämfört med Photoshop som jag annars använt för att göra kretskort. Där var det bara att rita det som man ville. Nackdelen var att det tog lite längre tid.