Jag har en stationär dator i sovrummet där jag samtidigt har mitt labb.
Rummet är litet och den stationära datorn står bra där den står men är lite svårtillgänglig vad gäller I/O.
Efter konstens alla regler har jag i en annan tråd fått reda på att denna fantastiska typ 15 år gamla HP-dator har både serieport, parallellport och USB (sen har den ett ljudkort också med vad jag tror Line-out, Line-in och Mic-in, för att inte tala om diskettstation

Min tanke nu är att dra 5m kabel av alla dessa slag över dörrposten och till mitt labb.
Jag är dock en försiktig rackare när det gäller datorer så jag vill inte bränna nån port, för märk att alla dessa I/O kommer att finnas tillgängliga vid mitt labb och jag har INTE tänkt ansluta dedikerade saker på dom (åtminstone inte endast).
Jag vill således kunna experimentera utan att skada datorn.
Jag envisas med att fram till denna eventuella "låda" så ska allt kablage vara av typen skarvkabel.
Sen får man bygga små kablage-stumpar som man kopplar in i lådan (jag vill att det ska vara skarvkablage för att enkelt kunna skita i lådan), i parallell/serie-fallet borde det dock bara vara att välja rätt chassi-kontakt/D-Sub(?)
Frågan är nu hur man bygger en sån här Roger-säker låda

MVH/Roger
PS
Signaler ut från lådan önskas alltså vara parallell-port, serie-port, USB, Line_out, Line_in, Mic_in (eventuellt är Line_in bara en resistivt dämpad variant av Mic_in). Parallell-portar har ingen egen matning, väl? Dvs min JTAG-adapter måste försörjas från kortet(?)