Jag hittade en spännande låda på skroten idag.
Förstärkarenhet med M-nummer M3195-266071 med en massa fina små moduler. Jag har googlat efter komponentbeteckningar men inte hittat något.
Alla seriösa svar uppskattas.
Senast redigerad av TheLoner 11 oktober 2016, 19:37:01, redigerad totalt 1 gång.
Om jag minns rätt så är betyder just F-nummer att det är en del i en större utrustning, en utrustningsdetalj i ett system alltså.
Detta är så gamla grejor att jag kan lova att det är utgallrat ur CD-MVIF.
"Standard radio & telefon AB" skvallrar om att det handlar om 70-talet, minns inte riktigt när sista delen av SR&T gick upp i datasaab men det var 70tal iaf.
SR&T tillverkade ju STRIL60-system, men säkert annat för försvaret också..
Således tycks det vara en reservdel (eftersom den har F-nummer) till "Databehandlingsutrustning 266 K" som tillhörde luftspaningsradar PS-66. Mer information finns på http://aef.se/Marktele/Notiser/PS-66_Notis.htm och missa inte den PDF som finns länkad längst ner! Just Databehandlingsutrustning (DBU) 266 nämns i förbigående på sidan 75
Mer information om SRT:s prylar hittar man i detta dokument. DBU 266 finns avbildad på sidan 14.
Värdelöst vetande: I databasen CD-FREJ finns alla M och F-nr (nästan 2 miljoner). Se bilder nedan. F-nr är (oftast) knutna till en viss tillverkare, i detta fall SRT = F5995. Siffrorna 005310 är bara ett ordningsnummer. M-koden är mycket mer avancerad. M-numrerad materiel kan finnas från olika tillverkare och är kategoriserad. M3195 har med datorer och nätverk att göra, siffrorna 266071 kan också avkodas i viss mån.
Intressant med dessa prylar är att de inte är AVREG som man kanske skulle vänta sig...
En del info om M-nr finns här: https://www.fmv.se/Global/Dokument/Verk ... -09-29.pdf
Capture.JPG
Capture2.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag måste säga att jag är grymt imponerad av allt engagemang och proffsighet i detta forum! Som taggad amatör tackar jag allra ödmjukast för alla inspel i tråden!