Dock med en hel del renoveringsbehov men det var precis vad vi ville ha.
Möjligheten att äntligen få forma sitt hem efter sina egna behov och smak, något som vi verkligen längtat efter, länge.
Det är tungt, jävligt tungt när vi båda studerar och har kass inkomst. Men vi gör det bästa av situationen. Inte äta hämtmat så ofta längre om man säger så

Ca 2 veckor efter inflyttning kommer smällen, det rinner vatten från taket, jäms med väggen i badrummet. Det är toaletten på övervåningen som läcker, uppenbarligen har den gjort det periodvis en längre tid.
Att det pågått en längre tid grundar jag på att när jag river upp badrummet upptäcker jag omfattande fuktskador i en innervägg i badrummet samt bjälklaget i golvet i en tredjedel av badrummet.
Avtal är ju avtal, säljaren kommer inte stå för kalaset och försäkringsbolaget tog det inte då badrummet och toaletten över är allt annat än godkänt. Jag rev upp skiten och allt det skadade är borttaget och bjälklaget är ersatt.
Mer än så kommer jag inte göra med badrummet på ett bra tag då vi inte har ekonomi till det. Toaletten på övervåningen fixade jag omgående, nåja har fortfarande inte målat taket och satt upp belysning

Nyligen fick vi ju också reda på att vi ska ha en knodde till vilket rörde till planerna lite. Hugo och Nathalie börjar ju bli stora men sover fortfarande i vårt sovrum vilket är annat än optimalt då Hugo gärna vaknar tidigare och vill pyssla med saker och väcker då hela huset.
Det betyder att det är dags för egna rum! Ännu en grej att göra. Vi har lyckats låna lite pengar så vi kan fixa i ordning lite i huset nu.
Golven i barnens blivande rum, hallen uppe och nere och vårt sovrum är obehandlat fult och flisigt furu som minst en gång i veckan ger barnen stickor i fötterna, detta måste åtgärdas. Tänkte dock att det skulle lära ungarna att INTE springa inne men tji fick jag...
Igår var vi iväg på Bauhaus och inhandlade material till att dela av ett rum till barnen, och nytt golv till de rummen som behöver det.
Detta har skett idag.
Rensat ut rummet på en gammal lenoliummatta eller vad det heter och fått upp lite reglar!
Reglat med 45x45 då väggen kommer att gå mitt i ett fönster och inte får bli för tjock. Sedan kommer 13mm gips på vardera sida och stenull emellan.
Den gamla dörren in till rummet kommer att försvinna och en liten hall på ca 1m2 kommer att bli för att få plats med en dörr till vart rum.