Har en tjusig PLED-display som jag vill ha liv i. Datablad hittas här http://www.datasheetarchive.com/dl/Data ... 063165.pdf
Enligt databladet verkar den funka som en vanlig 1602 men när jag försöker köra lite exempelkod för 1602 + en I2C driver så funkar det inte. Koden och I2C-kortet funkar fint med en vanlig 1602 LCD men alltså inte med PLED'en. Av naturliga orsaker är det bara 14 pinnar på PLED då bakgrundsbelysning saknas. Kan detta ställa till det? I övrigt är den pinkompatibel med en vanlig 1602.
Köra en PLED display via I2C på Arduino
Re: Köra en PLED display via I2C på Arduino
kan det vara för att det är en 20x2 characters ?
har för mig att init koden är lite annorlunda med olika antal tecken. vet inte om det funkar endå om man har "fel".
annars kanske du kan testa att koppla in den direkt (dvs skippa i2c kortet) och se om du får exempelkoden att fungera.
har för mig att init koden är lite annorlunda med olika antal tecken. vet inte om det funkar endå om man har "fel".
annars kanske du kan testa att koppla in den direkt (dvs skippa i2c kortet) och se om du får exempelkoden att fungera.
Re: Köra en PLED display via I2C på Arduino
En del drivkretsar kan vara petiga med timingen, med ett I2C emellan kanske den ändras på något sätt. Kolla med oscilloskop om du har tillgång till det, känsligast brukar vara initieringen, några pauser mellan som måste vara tillräckliga.