Nu är det väl förmodligen ingen av er som har en sådan här kaffemaskin, än mindre en service manual för den. Finns det någon så får ni mer än gärna hojta till!

Men hur som helst.. Maskinen startar upp och blinkar på två knappar och säger att det ska vara "något" fel.. Ringer man Siemens så säger de bara att den måste in på service, det var ett par år sedan.. 2-3 kanske? Kommer inte riktigt ihåg, men den har nu stått åtminstone 1,5-2 år nerpackad då vi köpte en enklare-billigare-sketnare variant av denna superba maskin. Tänkte då att man kanske kunde använda den gamla maskinen som reservdelsmaskin om den nya skulle strula.
Ja, men som tur är har den nya klarat sig än så länge, men däremot så är inte trycket i den nya så bra. Så har ju hela tiden velat fixa till den gamla, men har inte blivit av helt enkelt.
Eftersom den nu stått något år så vill jag dock smörja upp maskinen innan jag kör igång den och vidare felsöker vad som kan vara fel och om det går att reparera maskinen.
Och här kommer min första fråga till er; Det är en blandning mellan plast och metalldrev, vad för fett ska man använda sig av och vart får jag tag i detta?
Tack på förhand!
Mer info kommer i denna tråden när jag reparerar lite