Är detta genomförbart? Jag har för mig att man med normalkondition borde orka trampa runt 100W kontinuerligt i kanske 20-30min. Med någon typ av batteribackup och effektiva LED's borde detta även med stora effektförluster räcka till någon typ av skum belysning i dubbla tramptiden. Vi pratar inte några starka lampor utan så man ser var man ställt sin mugg med dricka och inte snubblar in i bänkar och bord. Eventuellt kanske man kan ha två cyklar till en generator, då spar man ner på vikt och kostnad för generatorn och det blir mer effekt man kan ta ut på en gång.
Är det här rimligt att kunna genomföra även på en begränsad budget? Jag har ett 30-tal 18650 Li-ion batterier på ~2000mAh som skulle kunna agera batteribank, nackdelen är att de är lite kinkigare med laddning än ex. ett blyack. Fördelen är att de inte väger 60kg och jag inte har några blybatterier.
Vad skulle en kostnadseffektiv och lagom dimensionerad generator kunna vara? Det får ju inte vara allt för tungtrampat. Det kommer finnas gott om folk på lajvet, så det borde inte vara några problem om det behöver trampas ganska mycket.