Det är så att jag har ett ljudinterface som har två headphone outs som låter klockrent men inte får den kontrollen i basen jag vill ha.
Tillverkaren har satt motstånd i serier. "serial 33 ohms resistors in the output lines each." för att inte lättdrivna lurar ska slå i botten.
Problemet är att jag kör tungdrivna lurar på flera hundra ohm och du får en mycket bättre tajtare respons i basen med låg ohm på utgången på dessa typer av lurar.
"If you're using headphones with a higher impedance so it would be possible to bypass these resistors. The headphone amp circuit is pretty simple. It's a push-pull-amplifier realized with MMBT100 and MMBT200 transistors. "
Så allt är klart och så enligt ingenjören som gjort kortet. Problemet är bara att jag inte fattar hur jag ska få bort dem. Jag har frågat ingenjören om kretslayout så jag är säker på vilka det är. Nästa problem är hur fan man ska löda bort så små grejer, så liten spets har inte min lödpenna, krävs en väldigt liten, dessutom förstoringsglas för jag är fan halvblind så här på Våren!
Om jag fattat det rätt så ska också banan lödas ihop, så punkterna får kontakt igen?
Några tips för hur jag ska göra detta? Om nån bor i Örebro och har lust och hjälpa vore det awesome!

(Bild: tror det är dessa, 4 st på utgång....) kan jag ha fel?

Mvh
Martin