Tyvärr vet jag inte hur du länkar in bilder som ligger på Dropbox men det rekomenderade sättet att lägga till bilder i din tråd/inlägg är att lägga upp bilderna på forumets server. Då är risken betydligt mindre att bilderna "försvinner" från inlägget/tråden så småningom.
KristoferV skrev:
Jag tycker MPC6515 känns bekant. Är nog samma. Vad var fel på din?
Sen undrar jag vad som behöver göras för 3d gravering?
Det var inget fel alls. Den är bara dålig. Långsam nedladdning och dålig trajectory planning. MPC6535 ska ju vara bättre enligt tillverkaren men har själv ingen erfarenhet.
Så nu får det räcka med garage mek för denna helg.
Har problem med att få maskinen rak, känns som den är skev.
När man provskjuter på maskeringstape blir skillnaden mellan vä och hö sida circa 1 cm på höjden på tejpen.
Det går inte att bara justera på fötterna då den tillslut väger på på endast 2 fötter så jag får försöka skimsa in den på något vis eller om nån har något bättre tips.
Nu har jag kört slut på en 20L flaska argon i tron på att svärtade kanterna i trä skulle bli mindre.
Det som dock är skillnad med argon är att trä vid låga hastigheter inte fattar eld vilket det gör om man bara kör med tryckluft.
Tror dock att hålet i munstycket kan bli mindre så att gas/luft trycket blir högre mot materialet. Det är ett hål på 5mm original och laserstrålen verkar inte va större än 1-2mm närmast hålet.
Så nästa test blir att handla typ förgasar munstycken med M6 gänga och sen gänga upp 5mm hålet för dessa. Värt att testa iaf.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.