danielr112 har två Linkys VOIP-boxar SPA2102 till salu i en annan tråd.
Kom då på att jag har en sån liggande, som jag köpte begagnad, för att den inte funkade.
Den kanske är låst... när man är inne i den, hur ser man att den är låst till en viss operatör?
Låst Linkys VOIP-box SPA2102 ?
Re: Låst Linkys VOIP-box SPA2102 ?
Har du admin-tillgång i webinterfacet? Prova annars att göra en fabriksåterställning via knappsats.
- To activate the SPA2102 IVR, lift the phone handset and press the Star key four (4) times (* * * *).
- After the IVR voice prompt, enter the Factory Reset code: 73738, followed by the # key (73738#).
- The IVR will prompt you to "press 1 to confirm".
- As soon as you press "1", the unit will perform the factory reset.
Jo, det du skiver har jag gjort, och jag har webinterface't också.
Jaha, undrar vad det kan vara då... (den funkar inte ihop med Bahnhofs IP-telefoni).
Jaha, undrar vad det kan vara då... (den funkar inte ihop med Bahnhofs IP-telefoni).
- frownlayer
Min erfarenhet av IP-telefoni och att använda en annan voip-dosa än den som leverantören tillhandahåller kan kosta mycket pengar om voip-kontot blir kapat.
Been there, done that.
Innan du går vidare kolla upp vad din voip-leverantör säger om just din dosa.
Som tur var fanns en spärr på 2500kr hos leverantören jag hade. Dock så tog det bara några få minuter och sattellit-telefonsamtal.
Var försiktig.
Been there, done that.
Innan du går vidare kolla upp vad din voip-leverantör säger om just din dosa.
Som tur var fanns en spärr på 2500kr hos leverantören jag hade. Dock så tog det bara några få minuter och sattellit-telefonsamtal.
Var försiktig.
Min blev kapad i början, hade glömt att lägga in ett lösenord i boxen...
Som tur vad sket det sig för dem, och Bahnhof upptäckte det och spärrade mot inkommande samtal.
Som tur vad sket det sig för dem, och Bahnhof upptäckte det och spärrade mot inkommande samtal.