Kör skype med en adapter från Cuphone (bygger på ett chip från tigerjet). Adaptern kopplas till usb och i andra änden sätts en telefon. Telefonen funkar då som vanligt, fast med skype...
Nu är det så att alla skriver att skype har utmärkt ljudkvalité och allt är jätte bra. Jag upplever precisa motsatsen. Då jag pratar med någon i skype så låter det bra här men andra änden kan knappt höra vad som sägs, vet ej varför. Har provat de flesta inställningarna men kan inte hitta någon lösning på prblemet. Tips?
Problem med Skype och usb-rj11 adapter
Vad har du för uppkoppling mot internet? Eftersom uppladdningshastigheten oftast är mycket lägre än nerladdningshastigheten så kan det bli sådana här problem. Bandbredden räcker fint till at ta emot teletrafiken men inte till att skicka.
Nu har jag ingen erfarenhet av skype och vad den har för krav på bandbredd men en kompis som har tele2s ip-telefoni hade problem med att inte bli hörd om han laddade något från internet samtidigt som han pratade i telefonen. Jag tror att han hade 128Kbit/s i upphastighet.
Nu har jag ingen erfarenhet av skype och vad den har för krav på bandbredd men en kompis som har tele2s ip-telefoni hade problem med att inte bli hörd om han laddade något från internet samtidigt som han pratade i telefonen. Jag tror att han hade 128Kbit/s i upphastighet.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Om det fungerar med headset direkt till datorn så verkar det som om adaptern har lägre hastighet åt ena hållet.
Det brukar finnas program för att mäta send/receive-hastigheten mellan datorn och internet. Ett sådant borde avslöja hur det ligger till.
Men samtidigt så är jag lite fundersam... Det det brukar inte krävas någon enorm bandbredd för vanligt tal. Det borde finnas några inställningar i Skype för samplingsfrekvens och send/receive-hastighet mm. Hur är de inställda?
Det brukar finnas program för att mäta send/receive-hastigheten mellan datorn och internet. Ett sådant borde avslöja hur det ligger till.
Men samtidigt så är jag lite fundersam... Det det brukar inte krävas någon enorm bandbredd för vanligt tal. Det borde finnas några inställningar i Skype för samplingsfrekvens och send/receive-hastighet mm. Hur är de inställda?