Japp, och det spelar ingen roll att Linux inte är bra på det som det inte är så bra på, för det Linux inte är så bra på är så dåligt så ingen använder det eller bryr sig om ifall ett bra operativsystem är dåligt på det, eftersom man ändå inte vill använda ett dåligt operativsystem som är dåligt på allt förutom såna dåliga saker som det eventuellt är bra på.
Jag kan för tillfället inte komma på nåt speciellt som jag tycker Linux är dåligt på.. Däremot finns det väldigt mycket som jag tycker Windows är dåligt på. Tex:
* Användarvänlighet (nej, jag har inte skrivit fel. jag tycker absolut inte kilometervis med menyer, guider och dialogrutor är användarvänliga)
* Stabilitet. Jag tycker inte om ett operativsystem som kraschar och får massa skumma fel hela tiden. Jag har faktiskt ALDRIG stött på en windowsdator som har funkat till 100% som den ska. Eller jo, i en såndär surf-terminal som finns på vissa ställen, men där har de ju å andra sidan strippat bort typ allt, enda som finns kvar är webläsare...
* Säkerhet. Om jag kopplar in en default-installation av windows xp direkt mot internet, utan brandvägg, så tar det ca. 10 minuter innan jag har fått 100-tals olika virus och sånt. Detta är inga siffror tagna ur luften, jag har prövat både hemma och på skolans datorer

Om jag kopplar in en nyinstallerad slackware-burk direkt mot internet så får jag vänta många månader innan det händer nåt med den, om det ens händer nåt alls. Enda virus-liknande problemet jag nånsin haft med linux var på en gammal burk med slackware 9.1 som satt utan brandvägg. Då var det nån virusliknande grej som tog sig in mha. ett säkerhetshål i den urgamla apache-versionen som fanns på burken.
* osv.