Jag hade ett mestadels trasigt variabelt näteaggregat stående. Och i behov av en låda samt kylflänsar så plockade jag isär det ledsna nätagget för att använda lådan till ett förstärkarbygge, as you do..
Såhär ser då den tomma lådan ut.

Och på baksidan. Lustigt nog har kylflänsarna blivit extremt solblekta med åren.

Vi börjar bygget med att klippa till en täckplåt till fronten, för att dölja alla gamla hål.
Volympotten ska sitta i mitten. strömbrytare och LED till vänster.

Och så pular vi dit lite krafs i fronten..

Testpassar fronten. Även locket fick sig ett par omgångar med sprejburken.

Jag klippte till en liten täckplåt till baksidan, för att montera in/utgångar för ljudet. Det är lite pilligt att få i högtalarkablarna i hålen vid foten av polskruvarna. Men det går!

I med en 300VA kopparmunk.

Och så snickrar vi ihop en nätdel. Gamla lite lökiga filterkondingar, de där.. Men dom fungerar kanonbra!

Och så blev det ett par mindre snygga förstärkarmoduler med ett par TDA7294 jag hade liggande.

I med dom. Här har jag även kopplat in i princip allt. Det blev bar koppartråd för att... tja, jag hade det liggande framför mig på bänken..

Här är volymkontroll, strömbrytare och power LED inkopplade. Nu kommer folk säkert att ha synpunkter på valet av strömbrytare.. Men den satt original i nätagget, så det ska vara okej.

Och framifrån. Ruggigt fult med en massa fingeravtryck på fronten. Jag stör mig även på att plåten jag hittade har ett par små skador.. Men men.. Det är hemmabyggt.

Dit med locket och provspela med ett par AudioPro satellithögtalare.

Hur låter det då? Jodå.. Inte illa. Inte illa alls faktiskt!
Det är lite kul vad man kan pilla ihop med prylar man har liggande hemma..