Motorerna är NTM-2836 750kv, 3-4s.
Acc: 5000mAh 4s och om behov finns har jag ett 5000mAh 3s också.
ESC: Sunrise BLHELI Multi Series 20A 2-6S OPTO
Styrkort: CC3D, verkar enkelt och bra men måste testas för att se ifall det funkar som tänkt. Annars får det bli ett KK2...
Radio: Turnigy 9xr med separat sändare/mott. Således en modul av märket FR-Sky. 8ch, telemetri etc etc...
Tanken är att köra med 6s så småningom, men har inte fått tag i motorer för det än. Har hittat men vill inte köpa dyra motorer förrän testat det och ser att det funkar som tänkt. Fördelen med 6s är att jag kan klara mig med 20A ESC, dvs billigare och lättare. Även om de motorerna är på högre effekt så eftersom spänningen är högre också så kan man få ner strömförbrukningen och få längre flygtid och även värme osv osv.
Ramen är gjord i plattstång och aluplåt. Själva armarna är gjorda i 15x15mm alu-rörprofil. Nedre bottenplattan är fräst i 7075 aluplåt, 3mm tjock. De två andra plattorna är frästa ur 2mm tjock 7075 aluplåt. Borstad och slipad... Motorfästena är gjord i samma 3mm aluplåt.
Nu i skrivande stund har jag redan börjat skruva ihop den och förbereda för att starta upp för första gången. Så det kommer inte så mycket bilder på lödning av alla kontakter och så... men lovar ska ta bilder som visar tanken med konstruktion osv.
Bilder då: