Har ett antal, och kommer att köpa fler, 8 teckens displayer baserat på MAX7219 kretsen (som kanske det är någon här på forumet som sålt till mig via Tradera...?) och tänkte mata dessa med data via en Arduino Mega som jag har liggande. Antar att det finns färdiga libraries osv för klockvisning och även MAX7219, så en första prototyp borde inte vara så svår att få till. Sedan blir det mer intressant då jag hade tänkt ett tiotal olika tider, men nöjer mig med fyra siffror och kan då dela på en krets på två.
Sedan blir det mer osäkert... realtidsklocka? Interface för att ställa tiderna?
Men kan kanske göra det enkelt att alltid ha en PC ansluten via USB till Arduino kortet och då i förlängningen synka tider automatisk. Eller göra helt fristående med RTC modul och ett väldigt enkelt interface för justering, dvs 4 knappar som stegar, ändrar och bekräftar de olika tiderna...
Layouten blir en stor skiva med en målad världskarta med de olika displayerna infällda på geografiskt korrekta platser (se bild).
Är det någon som har gjort något liknande redan, som kan komma med bra erfarenheter? Alla tips är välkommna och knyck gärna idén för att dela på det intellektuella utvecklingsarbetet.