T: Cnc-svarvning utföres.
-
T: Cnc-svarvning utföres.
Utför cnc svarvning i en fyraxlig svarv med drivna verktyg. Små till medelstora serier. 15 års erfarenhet av skärande bearbetning. Hör av er om ni har nått som ni vill ha tillverkat så kan ja kika på det.
Hasse
Edit: rubrik tillfixad. - hcb
Hasse
Edit: rubrik tillfixad. - hcb
Senast redigerad av chevyman79 22 september 2014, 13:34:49, redigerad totalt 1 gång.
Re: Cnc svarvning utfördes.
Skriv "T:" för tjänst före och sedan passar nog "utföres" bättre.
-
Re: T: Cnc-svarvning utföres.
]
Max Chuck jobb ca 200mm Max stång jobb 65mm slag i y axel + - 55mm kör dom flesta matrial stål aluminium gjutjärn mässing brons plast.
Max Chuck jobb ca 200mm Max stång jobb 65mm slag i y axel + - 55mm kör dom flesta matrial stål aluminium gjutjärn mässing brons plast.
-
- Kontakt:
Hej Hasse! Har ett par projekt som jag tänkt slutföra, tänkte göra faceplates till lite rackjobb jag hållt på med, alltså 19" bredd studio elektronik i Aluminium, skulle vara intressant att se om du gjort nått liknande och hur det ser ut, har du bilder ?
Samt om plåtarna redan är lackade funkar det ändå att göra hål för portar/switchar och mätare samt även gravera in text ?
Tacksam för svar.
Samt om plåtarna redan är lackade funkar det ändå att göra hål för portar/switchar och mätare samt även gravera in text ?
Tacksam för svar.
Är det runda rackgrejer du behöver göra? Han erbjuder ju svarvning... 

Kan du garantera +- 0.01 mm noggrannhet så kan jag ha något på g i framtiden.
-
- Kontakt:
Jäklar! Är så inne på att hitta någon som fräser frontplåtar så det gick av bara farten 

Jag har behov av ett ganska patetiskt jobb, en adapter som gör om 3mm axel till 6mm axel, ca 20mm lång (längd ej kritiskt). Det skulle vara bra med 3st. Vad kan det kosta?
Många systemkameror kan ju filma riktigt bra i HD. Så jag ska bygga en elektronisk gimbal för att få "steadycam" funktion.
Varför? För att kunna ta hemma filmen ett par steg till och göra Long take, Quick Pan, Slow Dolly, Glidecam, Glidecam 360, osv... Se här:
Det finns ju färdiga att köpa men att börja fiska upp tusenlappar är inte aktuellt. Dessutom har jag redan motorer som funkar utmärkt för GoPro och kostar 100kr styck. Nu är dom givetvis hopplöst för små för att kunna hantera en DSLR.
Så jag försöker med detta:
(jag har en adapter redan idag men man kan med öga se att den är dåligt tillverkad, funkar dock "sådär" men den "låser" ibland)
(det är alltså inte en vanlig borstlös motor, utan en som är speciell för gimbal, dom bara ser lika ut)

Många systemkameror kan ju filma riktigt bra i HD. Så jag ska bygga en elektronisk gimbal för att få "steadycam" funktion.
Varför? För att kunna ta hemma filmen ett par steg till och göra Long take, Quick Pan, Slow Dolly, Glidecam, Glidecam 360, osv... Se här:
Det finns ju färdiga att köpa men att börja fiska upp tusenlappar är inte aktuellt. Dessutom har jag redan motorer som funkar utmärkt för GoPro och kostar 100kr styck. Nu är dom givetvis hopplöst för små för att kunna hantera en DSLR.
Så jag försöker med detta:
(jag har en adapter redan idag men man kan med öga se att den är dåligt tillverkad, funkar dock "sådär" men den "låser" ibland)
(det är alltså inte en vanlig borstlös motor, utan en som är speciell för gimbal, dom bara ser lika ut)

-
Du får nog precisera lite mer vad det handlar om för att ja ska kunna svara på den frågan. Dvs vad är det för detalj matrial mm. Är det en passning på solida axlar så ska de inte vara några problem. Är det en ring typ 100mm o en innerdiameter på 97mm så blir det ju lite problem. Har du ritning o lite mer information o antal så kikar ja gärna på det. Skicka gärna ett pm med information.Henry skrev:Kan du garantera +- 0.01 mm noggrannhet så kan jag ha något på g i framtiden.