Någon från Kristianstad som vill skapa något bygge?

Planering och tankar kring eventuella framtida projekt.
mansilla

Någon från Kristianstad som vill skapa något bygge?

Inlägg av mansilla »

Vill hemskt gärna lära känna någon elektronik nörd som vill skapa alla möjliga projekt med mig. Har dock inte den djupa kunskapen i finelektronik, mer grova saker. Jobbat som snickare, kan svetsa o mecka lite med bilar, jobbar som verkstadstekniker på en husvagnsfirma där allt inom 12v och gas/vatten 220v system ska fungera och försöker lära mig microprosessor programmering. Så helt tummen mitt i näven har jag inte. Iaf.. om någon vill träffas någon dag då o då för att skapa något häftigt ihopa o lära av varandra så hade de vatt intressant. Bor i Kristianstad. Ha de bäst / mvh Jonas
elabbe

Re: Någon från Kristianstad som vill skapa något bygge?

Inlägg av elabbe »

Öppna ett hackerspace vet jag! Jag bor i Lund men har vänner i Kristianstad. Kan bidra med en del prylar jag har liggande, och även tillgång till en del verktyg/maskiner.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Börja med att besöka verkstan nere vid stapelbädden i Malmö.
Kolla sedan Makerspace i StockholmTräffas några stycken och gör upp en agenda och visa för kommungubbarna.
Ett bra sätt att skapa direktkontakt är att fylla i Ort i profilen!
mansilla

Inlägg av mansilla »

Hackerspace låter rätt intressant. Men frågan är om de finns tillräckligt många här i Kristianstad för att vara lönt att starta en. Har du vänner i Kristianstad som vill vara med tror du? Har också alla el och tryckluftsvertyg man kan behöva. Massa matrial och datorer osv osv. Men man får dock försöka klura ut en lämplig lokal dock...
Användarvisningsbild
Krille Krokodil

Inlägg av Krille Krokodil »

Ni har ju uppfinnarförening med fina lokaler, verkstad och hela baletten: http://www.c4ideforum.se/
Skriv svar