Jag påbörjade ett projekt förra året som tyvärr blev lagt på is då jag fick för mycket annat att stå i och som jag tänkte ta upp igen nu.
Projektet går ut på att LED konvertera en projektor och jag kom till drivningen av de 3 LEDsen som ska användas.
Det som gör det hela lite krångligt är att det är kraftiga LEDs som drar rätt hög effekt.

Samt att eftersom de ska användas i en projektor behöver jag kunna anpassa drivningen av varje enskild LED individuellt för att kalibrera färgskalan.

Övrig info om de 3 aktuella LEDsen:

Till frågan, hur bör jag konstruera en individuellt varierbar drivning på 3 kanaler som klarar leverera upp mot 8A (gissar på att jag kommer behöva köra de mycket lägre, på max 5A kanske om de inte ska bli för starka, har en röd här hemma som jag testat och den lyser STARK!) per kanal? Eller finns det något färdigt att kolla efter på ebay som skulle klara detta?
Det jag kommer ihåg från förra rundan var att jag kollade på så kallade Bucks för att driva det men det var innan jag kom på detta med att jag behöver kunna variera spänningen över dioden, fast det kanske inte är något problem med en varierbar resistans i feedback loopen så länge man håller sig inom ett mindre intervall?
Som ni säkert märker är jag inte helt säker på detta och behöver lite tips.