Söker någon som kan skriva ut runt 5.000 sidor
Söker någon som kan skriva ut runt 5.000 sidor
Har en hel del massa PDF,er jag vill få ut i papper.
Men har inte orken att köpa en laser bara för att göra jobbet själv.
Om någon vill ta på sig ett helvetes skrivande och låta skrivaren gå varm för en peng så skriv.
Det rör sig om manualer och informations böcker i PDF form.
Ska vara ute på A4, inga direkta färgbilder eller dylikt.
Mycket text, lite bilder.
Ibland kan några illustrerade bilder finnas dock men inte fotobilder direkt.
EJ på hållat A4 papper.
Frakten löser vi ( ser helst att du bor nära Uppsala,Stockholm ).
Eller blir det billigast att köpa en skrivare själv som pallar med runt 1-5.000 papper?
Men har inte orken att köpa en laser bara för att göra jobbet själv.
Om någon vill ta på sig ett helvetes skrivande och låta skrivaren gå varm för en peng så skriv.
Det rör sig om manualer och informations böcker i PDF form.
Ska vara ute på A4, inga direkta färgbilder eller dylikt.
Mycket text, lite bilder.
Ibland kan några illustrerade bilder finnas dock men inte fotobilder direkt.
EJ på hållat A4 papper.
Frakten löser vi ( ser helst att du bor nära Uppsala,Stockholm ).
Eller blir det billigast att köpa en skrivare själv som pallar med runt 1-5.000 papper?
Re: Söker någon som kan skriva ut runt 5.000 sidor.
Inser nu efter lite klurande att jag nog kan krympa ner siffran till 2500 sidor.
Ja är det dubbelsidigt så blir det ju hälften av ca 2500.
Inte helt säker på exakt vilka datablad osv som ska ut.
Men det blir nog en bra bunt med papper hursomhelst!
Låter 5.000 siffran vara kvar som backup!
Ja är det dubbelsidigt så blir det ju hälften av ca 2500.
Inte helt säker på exakt vilka datablad osv som ska ut.
Men det blir nog en bra bunt med papper hursomhelst!
Låter 5.000 siffran vara kvar som backup!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Söker någon som kan skriva ut runt 5.000 sidor
Billigaste är att köpa egen skrivare och köra skiten ur en sådan.
Hade jag jobbat kvar på förra jobbet så, vi hade skrivare som skrev 160sid/min dubbelsidigt.
Men har du kollat vad en printfiorma tar ? behöver inte alltid bli så blodigt.. iofs är det säkert billigare att "köra skiten" ur nån laser, men det tar ju ett tag, och små pappersmagasin osv.
Men har du kollat vad en printfiorma tar ? behöver inte alltid bli så blodigt.. iofs är det säkert billigare att "köra skiten" ur nån laser, men det tar ju ett tag, och små pappersmagasin osv.
Vi har en Samsung ML3470, ruskigt snabb, dubbelsidig kostade väl någon tusing eller två.
Om man lejer ut jobbet så "fungerar det bara". Istället för att specialtoner H728DS tar slut och tillverkaren har slut på sitt lager så att butiken får en om 5 veckor..
Man slipper dessutom kolla magasin, papperstrassel, patronpåfyllning osv och kan göra annat.
Man slipper dessutom kolla magasin, papperstrassel, patronpåfyllning osv och kan göra annat.
Jovisst, men då får man betala typ 1:-/sida eller så för utskriften, och det betalar snabbt en mycket bra laser
Vi har en tyngre Canon kontorslaserskrivare i vår lokal (Bandhagen).
Det kan vara bra om den får gå lite, så kanske vi kan komma överens om något pris.
Det kan vara bra om den får gå lite, så kanske vi kan komma överens om något pris.
Idag är även HP's lite större bläckstålar billigare per sida en en vanlig laser (med bläck och
toner inräknat). De gör 50-70 sid/min (dubbelsidigt drar dock ner genomflödet en del). T.ex:
http://www.dustin.se/product/5010756670 ... 476dw-mfp/
http://www.dustin.se/product/5010756465 ... 576dw-mfp/
Ganska häftiga med ett fast skrivhuvud som är lika brett som en A4 med 42.240 st
munstycken. Alltså inga rörliga delar utöver pappersmatningen.
http://h20195.www2.hp.com/v2/default.as ... id=5146497
toner inräknat). De gör 50-70 sid/min (dubbelsidigt drar dock ner genomflödet en del). T.ex:
http://www.dustin.se/product/5010756670 ... 476dw-mfp/
http://www.dustin.se/product/5010756465 ... 576dw-mfp/
Ganska häftiga med ett fast skrivhuvud som är lika brett som en A4 med 42.240 st
munstycken. Alltså inga rörliga delar utöver pappersmatningen.
http://h20195.www2.hp.com/v2/default.as ... id=5146497
Har fått erbjudanden både via PM och här, frågan är vad som är rimligt för er som ändå ska skriva ut?
Jag måste ju ändå tänka min sits plus hur ni sitter.
Jag vill ju komma undan relativt billigt och ni vill ändå ha en del för jobbet.
Om det slutar med priser upp emot en ny maskin plus toners och hela baletten så är den vägen helt klart att gå.
Men börjar vi prata 1kr / sidan så är det en helt annan sak.
Just nu är det en felsökningshandbok för ett elsystem i bilar jag vill få ut i pappersformat.
Den är på 280 sidor, en bok eller ja en PDF fil som jag inte har tid och ork att hitta om det finns som bok fast mer förklarat eller inte.
Har även andra PDF,er med mer hobby pular skrivet och alltså inte några riktiga författare så det går inte att köpa "böckern" heller.
Så frågan är, satsa på en skrivare ( vad tror ni en prislapp blir? får man något vettigt för en 2-5 tusen ? )
(Obs. har alltså ett dussintals fler PDF,er som jag vill få ut, vissa på 10 sidor, andra på 400 )
Jag måste ju ändå tänka min sits plus hur ni sitter.
Jag vill ju komma undan relativt billigt och ni vill ändå ha en del för jobbet.
Om det slutar med priser upp emot en ny maskin plus toners och hela baletten så är den vägen helt klart att gå.
Men börjar vi prata 1kr / sidan så är det en helt annan sak.
Just nu är det en felsökningshandbok för ett elsystem i bilar jag vill få ut i pappersformat.
Den är på 280 sidor, en bok eller ja en PDF fil som jag inte har tid och ork att hitta om det finns som bok fast mer förklarat eller inte.
Har även andra PDF,er med mer hobby pular skrivet och alltså inte några riktiga författare så det går inte att köpa "böckern" heller.
Så frågan är, satsa på en skrivare ( vad tror ni en prislapp blir? får man något vettigt för en 2-5 tusen ? )
(Obs. har alltså ett dussintals fler PDF,er som jag vill få ut, vissa på 10 sidor, andra på 400 )
Ska du ha "lösblad" tillbaka? Kanske häftat? Eller i pärm?
Kanske läsa PDF'ena direkt som de är?
Eller bara printa enstaka sidor "on-demand"?
Kanske läsa PDF'ena direkt som de är?
Eller bara printa enstaka sidor "on-demand"?
För min del är en spänn styck ok (EF-pris) om jag får rimlig tid på mig.
Vi måste dra igång maskinen och se att allt funkar bara.
Vår printer är en arbetshäst som vi fått från mitt förra jobb. Vi gjorde telefonkataloger där som skrevs ut för korrektur. Så kapaciteten borde inte vara ett problem
Just denna maskin har gått lite mindre och är inte sliten.
Vi måste dra igång maskinen och se att allt funkar bara.
Vår printer är en arbetshäst som vi fått från mitt förra jobb. Vi gjorde telefonkataloger där som skrevs ut för korrektur. Så kapaciteten borde inte vara ett problem

Just denna maskin har gått lite mindre och är inte sliten.
Jag vill knyta an en person i första hand som kan ta hand om den volymen av papper.
Jag kommer inte skicka 1000 pdf filer direkt utan jag kommer skicka då och då.
Har nu ca 7 st som jag vill få ut, vissa är 10 sidor och andra är 300.
Vill få lösblad, papprena ska sättas in i plastfickor av mig i pärmar och gruperas.
Kommer vara ilustrerade bilder i vissa som handlar om elsystem i bilar tex ( ni har nog sett sånna bilder, kvalitet är som en mobilkamera ifrån 90 talet), så bilderna är ju inte direkt fotobilder utan mer skissat, jag bryr mig inte om kvalitet på bilder varken om det är färg eller inte.
Bara det syns lite, dock är det oftast bara ren text, ibland smått, ibland större.
Jag kommer inte skicka 1000 pdf filer direkt utan jag kommer skicka då och då.
Har nu ca 7 st som jag vill få ut, vissa är 10 sidor och andra är 300.
Vill få lösblad, papprena ska sättas in i plastfickor av mig i pärmar och gruperas.
Kommer vara ilustrerade bilder i vissa som handlar om elsystem i bilar tex ( ni har nog sett sånna bilder, kvalitet är som en mobilkamera ifrån 90 talet), så bilderna är ju inte direkt fotobilder utan mer skissat, jag bryr mig inte om kvalitet på bilder varken om det är färg eller inte.
Bara det syns lite, dock är det oftast bara ren text, ibland smått, ibland större.