T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (LÖST)

Rivve

T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (LÖST)

Inlägg av Rivve »

Hej!

Jag behöver någon som är något så nära kunnig i Ironcad (och helst med CNC fräsning också) för att hjälpa mig komma igång med programmet. (ska tillverka med en Tormach 1100)
OBS! jag är extrem nybörjare och har enbart arbetat kort period i Blender för ca 1 år sedan men har baskunskaper med maskiner.
Jag har 16 dagar på mig att komma igång och de videorna och genomgångarna jag hittar skulle få det att ta längre tid än så.
en mentor skulle vara OTROLIGT uppskattat och självklart kompenseras arbetet enligt överenskommelse vi sätter upp.

Hoppas hoppas hoppas någon kan hjälpa mig!
Senast redigerad av Rivve 5 mars 2014, 22:34:34, redigerad totalt 1 gång.
tompi

Re: T: söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (A

Inlägg av tompi »

Tjo!

Jaha nu brinner det i knutarna ;) Jag kan kolla i morgon om jag har kvar skivan jag fick när jag gick ironcad kurs. Den va ganska bra. Vad har du för CAM du tänker använda?
Rivve

Inlägg av Rivve »

Ja, där kommer vi till lite av en annan del jag behöver hjälp med... för jag har ingen aning vad som är best över lag / för min maskin. Jag är faktiskt inte säker på att Ironcad ens är det bästa alternativet. jag vet att vi kommer få Ironcad och SprutCam med Tormach maskinen så jag har valt att arbeta i dem av bekvämlighet. men ja, detta är också något jag skulle behöva hjälp med, jag är komplett novis i allt runt CNC och tar alla tips jag kan få.
Vi kommer hålla till en bit utanför Ludvika men har inte fått maskinerna levererade än.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Rivve skrev:Jag har 16 dagar på mig att komma igång
Vad har du för jobb på ingång som är så avancerade att du måste behärska 3D-cad från början?
Rivve

Re: T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (A

Inlägg av Rivve »