T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (LÖST)

Rivve

T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (LÖST)

Inlägg av Rivve »

Hej!

Jag behöver någon som är något så nära kunnig i Ironcad (och helst med CNC fräsning också) för att hjälpa mig komma igång med programmet. (ska tillverka med en Tormach 1100)
OBS! jag är extrem nybörjare och har enbart arbetat kort period i Blender för ca 1 år sedan men har baskunskaper med maskiner.
Jag har 16 dagar på mig att komma igång och de videorna och genomgångarna jag hittar skulle få det att ta längre tid än så.
en mentor skulle vara OTROLIGT uppskattat och självklart kompenseras arbetet enligt överenskommelse vi sätter upp.

Hoppas hoppas hoppas någon kan hjälpa mig!
Senast redigerad av Rivve 5 mars 2014, 22:34:34, redigerad totalt 1 gång.
tompi

Re: T: söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (A

Inlägg av tompi »

Tjo!

Jaha nu brinner det i knutarna ;) Jag kan kolla i morgon om jag har kvar skivan jag fick när jag gick ironcad kurs. Den va ganska bra. Vad har du för CAM du tänker använda?
Rivve

Inlägg av Rivve »

Ja, där kommer vi till lite av en annan del jag behöver hjälp med... för jag har ingen aning vad som är best över lag / för min maskin. Jag är faktiskt inte säker på att Ironcad ens är det bästa alternativet. jag vet att vi kommer få Ironcad och SprutCam med Tormach maskinen så jag har valt att arbeta i dem av bekvämlighet. men ja, detta är också något jag skulle behöva hjälp med, jag är komplett novis i allt runt CNC och tar alla tips jag kan få.
Vi kommer hålla till en bit utanför Ludvika men har inte fått maskinerna levererade än.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Rivve skrev:Jag har 16 dagar på mig att komma igång
Vad har du för jobb på ingång som är så avancerade att du måste behärska 3D-cad från början?
Rivve

Re: T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (A

Inlägg av Rivve »

Projektet är kostsamt och en omedelbar profit är mer eller mindre ett måste om vi ska kunna gå vidare.
Vi kommer ta beställningsarbeten och producera egna produkter så det finns mycket jag måste veta om jag ska kunna om jag ska fylla mitt syfte.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

"Projektet är kostsamt och en omedelbar profit är mer eller mindre ett måste"

Det var ju inte svar på min fråga.
Jag menar att det kanske är bättre att lägga krut på att lära sig fräsa, istället för att lära sig 3D-cad.
I alla fall till en början.

Men detaljerna du ska fräsa kanske är så komplicerade att de kräver 3D-cad?
meconer
EF Sponsor

Inlägg av meconer »

Jag kan både Ironcad och cnc-fräsning. Särskilt mycket tid att lära upp någon annan har jag dock tyvärr inte. Det skulle vara intressant att veta vad som ligger bakom ditt behov och varför det är så bråttom.
Rivve

Inlägg av Rivve »

Jag är ledsen om det inte blev klarare av mitt svar och sanningen är att jag inte har ett bättre.
Det stämmer dock att vi räknar med mycket komplicerad geometri och höga krav på noggrannhet.

Bråttom är det för att vi går framåt så fort vi kan och det av behov, trots att detta är vår sysselsättning på övertid är det ända vi har lite av i nuläget tid.

Kan även meddela att det ser ut som jag kommer få hjälpen jag söker och att fler "lärare" inte är nödvändigt i nuläget.
Användarvisningsbild
gunne
Kontakt:

Re: T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (L

Inlägg av gunne »

Jag jobbar typ dagligen i IronCad och har hållit på en del (men inte jättemycket) med CNC. Jag har en DVD med övningsmaterial etc till IronCad om du vill ha. PMa eller maila om du vill.
Användarvisningsbild
Lennart Aspenryd
Tidigare Lasp

Re: T: Söker ironcadkunnig som korttidslärare i Stockholm (L

Inlägg av Lennart Aspenryd »

Jobb!
Det finns det väl massor av?
Jobb.gif
Och där är alla kvalificerade! Eller?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar