Laddade hem det. Har alltid gillat winamp i en värld av bloatade programvaror.
Fast det är mest spåttifajj som snurrar hemma ändå iofs men. Det är nästan
nostalgiskt att lyssna på mp3 nu
Jag har inte använt det på ett antal år, men jäklar vad nostalgisk man blev. Det var den första mp3-spelaren jag nånsin använde, måste ha varit kring 95-96 eller så. Laddade hem det "bara därför att". Tyvärr kommer jag inte ihåg vilka de första skivorna jag mp3ade var, men jag minns att proccessen var allt annat än smidig, tre olika program använde jag. Ett för att rippa cd, ett för att "normalisera" nivåerna och ett för att encoda mp3. En skiva tog några timmar på en gammal 386a.
Från deras sajt: "Winamp.com and associated web services will no longer be available past December 20, 2013. Additionally, Winamp Media players will no longer be available for download."
Dvs: *Allt* som man nu når via winamp.com.
Det är inte ofta jag använder Winamp, men när jag gör det så är det version 2.
Enligt den släpptes den första versionen 21 april 1997, vilket låter lite sent i mina öron. Fast iof så orkar ju inte den laptop jag hade med mig till Hip97 inte med att spela mer än mp3or i mono... (en 486a dx 50 tror jag, en thinkpad, som jag fortfarande äger och sannolikt fortfarande funkar). Jag har inget minne av att jag någonsin använt något annat än winamp..
-97 kan inte stämma, möjligen att den första som inte var beta kom ut då. Jag vet att jag använde winamp när jag bodde utanför Vintrosa, och jag flyttade därifrån innan den versionen släpptes. Första versionen jag använde var typ 0.42 eller nåt sånt, vilket tyder på att det var en betaversion.
Jag slutade uppdatera vid version 2.82 så för mig spelar det inte så stor roll Fast nu är det länge sedan jag använde det, Spotify har tagit över för min del.
Walle skrev:-97 kan inte stämma, möjligen att den första som inte var beta kom ut då. Jag vet att jag använde winamp när jag bodde utanför Vintrosa, och jag flyttade därifrån innan den versionen släpptes. Första versionen jag använde var typ 0.42 eller nåt sånt, vilket tyder på att det var en betaversion.
Jag tycker också det låter sent, men jag provade ladda ner version 0.2 och det enda man får upp är ett litet litet fönster med en meny där man kan välja fil. OCh det är på den det står 21 april 97. Undra om det står någon build date i EXE filen...