sourceforge på hal is?
sourceforge på hal is?
Fann denna tråd med länkar till diskussioner om sourceforge's nya påfund.
FreeCAD forum
FreeCAD forum
Re: sourceforge på hal is?
De försöker väll hitta sätt att tjäna pengar på, men jag skulle gissa att det inte kommer mottagas med öppna armar och många projekt lär flytta därifrån väldigt snabbt.
Beror väll iof på hur stor del av kakan projektet får, några gillar nog att tjäna lite pengar även på de mindre trevliga sätten...
Beror väll iof på hur stor del av kakan projektet får, några gillar nog att tjäna lite pengar även på de mindre trevliga sätten...
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Grundtanken är trevlig, men jag tycker de har siktat in sig på lite fel metoder att lösa det på.
Dels det här med tillgången och hur man laddar ner och dels ur konkurrens-synvinkeln.
Men visst, de stack ut hakan och hade rätt när de startade Sourceforge,
så de kanske har rätt nu också. Framtiden får utvisa.
Jag tror ändå att många kommer sakna "det gamla Sourceforge" oavsett hur det förändras.
Dels det här med tillgången och hur man laddar ner och dels ur konkurrens-synvinkeln.
Men visst, de stack ut hakan och hade rätt när de startade Sourceforge,
så de kanske har rätt nu också. Framtiden får utvisa.

Jag tror ändå att många kommer sakna "det gamla Sourceforge" oavsett hur det förändras.
Installera inte skiten? och det blir väl till att använda "exclude files x y z" 
Egen cvs/subversion etc.. är inte så svårt att starta så det finns väl risk för avhopp.

Egen cvs/subversion etc.. är inte så svårt att starta så det finns väl risk för avhopp.
Jag tror att sourceforge i.o.m. det här har skrivit på sin egen dödsdom.
SourceForge har varit på väg ut ett tag nu, GitHub har tagit över som "centrallager" för Open Source-världen, på gott och ont.
GitHub är mer anpassat för utvecklare än slutanvändare, och webbgränssnittet känns väl sådär ibland. Tanken är väl att man ska använda git direkt istället.
GitHub är mer anpassat för utvecklare än slutanvändare, och webbgränssnittet känns väl sådär ibland. Tanken är väl att man ska använda git direkt istället.
Vad är det som är sämre med Github än sourceforge?
För övrigt så är det bra att folk får lära sig att det finns andra protokoll än http://
För övrigt så är det bra att folk får lära sig att det finns andra protokoll än http://

Jag peronligen tycker att GitHub är bättre än SourceForge, men så är jag också ganska van vid att använda git.
Jag har dock hört det muttras och klagas en del från folk som inte är det
Jag har dock hört det muttras och klagas en del från folk som inte är det