HDMI splitta ljud och bild
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
HDMI splitta ljud och bild
Vad finns det för vettiga splitters på marknaden? Vill kunna använda surfplatta mot en större LED skärm (för PC) och behöver separera ljudet ut till hörlurar. Denna surfplattan kopplar bort vanliga hörluruttaget då HDMI kabel kopplas in, antar att detta är som det ska vara så därav splitter funderingen.
- tecno
- Kontakt:
Re: HDMI splitta ljud och bild
Är ju inte så vanligt att LED skärmar har inbyggt ljud, om så hade det ju varit piece of cake.
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Det är inte så att det bara är en inställningsfråga, så kan du ansluta direkt till plattan.
Denna hade säkert fungerat bra HDMI Audio Extractor. Dock är jag inte helt säker på hur pass bra det går att driva ett par hörlurar direkt från en sådan box. Kan vara så att det behövs en hörlursförstärkare.
- tecno
- Kontakt:
Verkar bli fan så dyrt att splitta, dvs det blir billigare att köpa rätt typ av skärm MED ljud.
Har inte djuplodat i om det finns inställnings möjligheter i denna plattan med Android för hörlursutgången vid HDMI anslutning. Om det vore så att det gick är det ju kalas...
Har inte djuplodat i om det finns inställnings möjligheter i denna plattan med Android för hörlursutgången vid HDMI anslutning. Om det vore så att det gick är det ju kalas...
Jag har en dell-skärm och den har en audio-out just för att man ska kunna plocka ut ljudet till sound-bars som säljs till skärmen när man kör hdmi, har du kollat så du verkligen inte har ljud ut på skärmen med?
Finns ju billigare extractors också: http://www.ebay.com/itm/Extractor-HDMI- ... 2a30304345
Finns ju billigare extractors också: http://www.ebay.com/itm/Extractor-HDMI- ... 2a30304345
- tecno
- Kontakt:
Sorry men den appen funkar inte med att få ljudet ut till hölursuttaget när HDMI kabeln sätts i.
Fler förslag?
Fler förslag?
Cableworld: Lindy HDMI-ljud Extractor (Digital eller analog)

Kanske inte ekonomiskt. Men löser problemet iaf

995 SEKInput: HDMI-hona
Outputs: HDMI-hona, Toslink-hona och 2 x Phono-hona
HDMI-ljud-extractor som tar ljud från en HDMI-signal och transformerar det till en digital eller analog signal. Samtidigt leds HDMI-signalen genom HDMI-extractorn, och kan på så vis föras direkt vidare till t.ex. en HD-skärm.
Kanske inte ekonomiskt. Men löser problemet iaf

Hej tecno,tecno skrev:Sorry men den appen funkar inte med att få ljudet ut till hölursuttaget när HDMI kabeln sätts i.
Fler förslag?
Jag har en sådan HDMI Audio Extractor från Lindy som nämnts i tråden, ny och oanvänd men har legat här nåt år i sin kartong (råkade beställa två). Du kan få den för 500 spänn om du hämtar den, eller så kan jag skicka den med postpaket om du betalar frakt.
Jag vet inte hur (o)smidig den är för dina behov, jag använder bara toslink-utgången på den till min förstärkare, och som sådan funkar den perfekt.
edit: Jag bor i södra Stockholm, glömde jag att skriva.

/jörgen