Vart köper man en Nema 8 stegmotor
Vart köper man en Nema 8 stegmotor
Behöver alltså ett gäng Nema 8 stegmotorer. Gärna av den starkare sorten, för att vara Nema 8. Vart köper jag sådana, någon som har tips?
Re: Vart köper man en Nema 8 stegmotor
Fanns nog några på eBay..
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Men inget bra urval direkt.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40
Men inget bra urval direkt.
Pololu har en del små motorer, bland annat NEMA8. Hurvida det är "den starka sorten" vet jag inte....
Jag tror Lawicel säljer Pololus prylar i Sverige så det kan vara värt att kolla där också.
Jag tror Lawicel säljer Pololus prylar i Sverige så det kan vara värt att kolla där också.
Jag var lite oklar. Jag behöver en källa som är lite mer stabil. Så e-bay funkar inte.
Jag har tittat på pololus, men de är för svaga. 180 g-cm. Det skall finnas Nema 8:or som har 300 g-cm.
Jag har tittat på pololus, men de är för svaga. 180 g-cm. Det skall finnas Nema 8:or som har 300 g-cm.
LinEngineering då? De har en NEMA8 specad till 0.03Nm och eftersom du, vad det låter som, ska ha ett antal kan det kanske vara värt att diskutera med dom beträffande optimal lindning för din applikation - det ska inte kosta något extra enligt deras sida....
http://www.linengineering.com/stepper-motors/208.aspx#
Där finns det lite starkare iaf, frågan är om det går o beställa hit..
Där finns det lite starkare iaf, frågan är om det går o beställa hit..
Brukar folk handla från Linengineering? Sidan är väldigt seg. Och eftersom de inte hade Nema8-motorer i sin shop utan bara större, så mailade jag dem igår och frågade om det går bra att beställa 5 stycken nema-8:or. Men inget svar ännu.
Jag har kollat runt på ett gäng site:er nu och hittat ett gäng som tillverkar motorer även om man inte kan köpa i någon shop direkt på deras sidor. Iaf, det intressanta är att de specar sina motorer i tex hållmoment och ström/lindning och så storlek förståss. Och alla engelska och amerikanska site:er har ungefär samma moment/ström och storlek. Men så om man hittar någon kinesisk site så verkar de ha extra syrefri koppar eller nått, för de kan få ut 6 gånger momentet ur samma lindningsström och storlek. De är duktiga de där kineserna...
Jag har kollat runt på ett gäng site:er nu och hittat ett gäng som tillverkar motorer även om man inte kan köpa i någon shop direkt på deras sidor. Iaf, det intressanta är att de specar sina motorer i tex hållmoment och ström/lindning och så storlek förståss. Och alla engelska och amerikanska site:er har ungefär samma moment/ström och storlek. Men så om man hittar någon kinesisk site så verkar de ha extra syrefri koppar eller nått, för de kan få ut 6 gånger momentet ur samma lindningsström och storlek. De är duktiga de där kineserna...
6 gånger så många lindningsvarv - med 36ggr så hög induktans som "biverkning"...
Har aldrig haft något med LinEngineering att göra personligen, de kanske inte riktar sig till hobbysegmentet och en-stycksförsäljning men jag trodde du var ute efter en "pålitligt källa" vilket jag tror att de är eftersom dom funnits i ~25 år (om man får tro det som står på deras About sida alltså).
Om jag inte är fel underrättad så är det är motorer från LinEnginerring som Geckodrive säljer på sin sida.
Har aldrig haft något med LinEngineering att göra personligen, de kanske inte riktar sig till hobbysegmentet och en-stycksförsäljning men jag trodde du var ute efter en "pålitligt källa" vilket jag tror att de är eftersom dom funnits i ~25 år (om man får tro det som står på deras About sida alltså).
Om jag inte är fel underrättad så är det är motorer från LinEnginerring som Geckodrive säljer på sin sida.
Jag behöver 5 stycken motorer nu för utvärdering, sedan är det tänkt att det skall bli hundratals/år framöver. Men det fina med standardstorlekar på stegmotorerna är ju att det inte är så svårt att byta ut dem om de inte funkar.
Skall kolla vad de har på Geckodrives hemsida.
Edit: Hittade inget omnämnande om linengineering på geckos hemsida. Men de kanske vill hålla det hemligt. Sedan hade de kanske inte helt oväntat ingen Nema8 heller.
Skall kolla vad de har på Geckodrives hemsida.
Edit: Hittade inget omnämnande om linengineering på geckos hemsida. Men de kanske vill hålla det hemligt. Sedan hade de kanske inte helt oväntat ingen Nema8 heller.
Nej, det trodde jag inte att du skulle göra heller. Geckodrive säljer dom under "eget namn" men de lär vara tillverkade av LinEngineering. Precis på samma sätt som LinEngineerings R701/R710 drivsteg lär, och ser ut att, vara Geckodrives G201/G210. Men som sagt, det är inget jag är villig att ta gift på.
Anyway, det verkar som du redan hade kollat de uppslag jag hade....hoppas det löser sig till din belåtenhet.
Anyway, det verkar som du redan hade kollat de uppslag jag hade....hoppas det löser sig till din belåtenhet.
-
Maila dessa och hör efter.
http://www.primopal.com
Verkar som att de kan bygga precis som man vill ha det.
Om de sen är "pålitliga" vet jag ej då jag endast köpt ett tiotal motorer från dom.
http://www.primopal.com
Verkar som att de kan bygga precis som man vill ha det.
Om de sen är "pålitliga" vet jag ej då jag endast köpt ett tiotal motorer från dom.
Allmotion har faktiskt den motorn med lite större hållmoment. Dock inte som lagervara. Jag får slå dem en pling imorgon och höra hur lång tid det tar dem att ta in den.
Ringde till Allmotion i Arninge och kom till OEM Motor i Nyköping eller något liknande. De hade tre stycken i lager som de skickar idag. 550:- skulle de ha, fast de prutade ner det typ 50% själva.