T: CNC-fräsning av 10mm platta [Fixat]

vonBothmer

T: CNC-fräsning av 10mm platta [Fixat]

Inlägg av vonBothmer »

Första gången jag någonsin "beställer" något som skall köras i en CNC men har letat i flera dagar efter företag / skolor / privatpersoner som skulle kunna hjälpa mig med detta men har inte hittat någon än. Har sett att sådana tjänster har funnits här tidigare så gör ett försök.

Finns ni i närheten av Nybro / Kalmar kan man alltid mötas upp.

Mått
Till ett projekt jag har skulle jag behöva en platta (mer som en "ram"), 20cm(L), 18,5cm(B) och 1cm(H).

Bild
Bild

Material
Materialet skall vara aluminium, rostfritt stål eller något annat material som är silver/krom-färgat och blankt.
Ju billigare material desto bättre självklart så länge ni tror resultatet blir godkänt. Jag har inte tillgång till material men står självfallet för samtliga kostnader inkl. frakt som tillkommer.

Pris
När det gäller pris är jag inte omöjlig men jag har absolut ingen aning vad det kan kosta så det får ni säga vad ni anser det kommer kosta i material + tid.

Jag har gjort en 3D-ritning i ett CAD-program som kan exportera till DXF- och STL-format. Funkar dessa eller behövs ett annat format?

Edit: Observera även att det är mycket möjligt att liknande tjänster kan komma att behövas i framtiden också så vore även bra att veta om ni erbjuder fortsatta tjänster efter ovan är utfört.

Tack på förhand!
Senast redigerad av vonBothmer 8 september 2013, 20:47:38, redigerad totalt 1 gång.
Sastrom

Re: T: CNC-fräsning av 10mm platta

Inlägg av Sastrom »

Jag kan köra den. Har aluminium hemma.
Pm:a gärna över ritning, dxf går bra. Om det är av intresse.
vonBothmer

Re: T: CNC-fräsning av 10mm platta

Inlägg av vonBothmer »

Sastrom skrev:Jag kan köra den. Har aluminium hemma.
Pm:a gärna över ritning, dxf går bra. Om det är av intresse.
Absolut intressant! Ska bara dubbelkolla måtten en sista gång sen PM:ar jag dig adress till filen!
Skriv svar