Är det någon som vet om det finns någon vettig leverantör som kanske kan hjälpa till med att ta fram en egendesignad knappsats/tangentbord typ fjärrkontroll?
Skulle vilja ta fram en enklare knappsats som tål lite taskig miljö, typ dessa rubber-keyboards, som dessutom kan prata trådlöst på något sätt.
har haft ett vanligt bluetooth numerical keypad i åtanke, men skulle inte vilja ha fullt så många knappar, som jag sedan kan konfigurerara upp för att styra olika funktioner.
Egendesignade "tangentbord/knappsatser"?
-
Re: Egendesignade "tangentbord/knappsatser"?
Annars kan du ju använda ett kapacitivt tangentbord. Man kan ju beställa ett kretskort och få det rätt snyggt gjort. Klarlackar man sedan så borde silkscreenen hålla rätt bra...
Visst ”klickkänslan” uteblir väl men det man tjänar i pris och tålighet. Well....
Edit: Jag tror man tom. kan montera en plexiglasskiva framför en sån och fortfarande få en bra respons.
Visst ”klickkänslan” uteblir väl men det man tjänar i pris och tålighet. Well....
Edit: Jag tror man tom. kan montera en plexiglasskiva framför en sån och fortfarande få en bra respons.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Egendesignade "tangentbord/knappsatser"?
Vilken platta som helst kan väl fungera med rätt virtuellt tangentbord?