Är det en rimlig ljusstyrka som anges? Kineserna verkar gärna överdriva i sina specifikationer. 4500lm borde motsvara en glödlampa på ca 300W. Utrullad och upphängd i taket skulle alltså denna rulle kunna funka som allmänbelysning och lysa upp ett normalt rum utan problem??
Planen var annars att knipsa av lagoma längder och rigga bakom TVn, men man lär väl bli bländad av det indirekta ljuset då
Vet att de vanliga 20wattarna har svårt att skicka ut strömmen till alla dioder. (Ledarna är ganska tunna och det syns om man kopplar ström från båda hållen...)
Så tvivlar på att ovan klarar ge 70watt men det är kanske kraftigare grejer ?
Hur gick det med beställningen?
Är det bra ljus i slingan? Har planer på att beställa själv men det hade varit bra med ett utlåtande inna jag jag beställde.
och så verkar de få lite för dålig kylning när de har skyddet på så vissa dioder sjunker i ljus om de inte får kylning. Så ska man köra "waterproof" så ska man ha en riktigt bra anledning och montera dem på en kylande yta(metall) och nog helst dimma dem något.. har dock kört en massa utan gegget på och de har rullat ett par år hitintills
Oj, missade att det svarats här, sorry.
Jodå, beställningen levererades, och slingan lyser fint. Inte så att jag känner att den skulle motsvara 300W glödlampor, men ganska starkt ändå. Tror inte heller att det är 70W. Möjligen motsvarar ljuset en glödlampa på 70W