Tanken är batteridrift, har 2st Lipo 3S 4Ah, men kanske får skaffa några större för längre speltid.
En Raspberry Pi kommer ev blandas in så man kan strömma musik till den trådlöst istället för att ha något kopplat, även bra om man vill visa film utomhus nån gång kanske

Val av högtalare
Har lite smått och gått att välja på när de kommer till högtalare, men inget optimalt då det är bilstereoprylar.
De står mellan:
- 1. JBL 6x9" Coax , GTO639e 100W RMS , 91dB , 4ohm , 50Hz – 21kHz
2. Phoenix Gold 6,5" , RSd6.5CS , 5W/120W , 88dB , 4ohm , 45-20Khz.
3. Dvs standard-bilhögtalare, de mesta från bmw.
Vad tros på lämplig lådstorlek för 6x9:orna, öppna eller slutna? Eller är de att testa sig fram?
Val av slutsteg
Här är jag helt lost, jag har dvs bilslutsteg men jag vill ha något effektivare och inte som väger så mycket!
Som klarar av att driva högtalarna ovan, och som funkar bra till spänningen 11,1V eller högre om jag väljer köpa ett batteripack med fler celler!
Batteri och drift
Tanken är att köra på Lipo eller LiFePo4!
- Söker system som kan hålla koll på cellspänning stänga av när spänningen blivit för låg. Måste ju finns något färdiga kort.
Söker stepdown som kan driva Raspberry Pi, laddning för telefon osv..
Men de ska gå att koppla över till "cigg-plug" om man så vill!
Låda
Låda blir en egendesign av byggplyfa och kanske lite mdf, med så mycket smarta funktioner som möjligt!
To get started, hade de varit trevligt att få tag på ett lämplig förstärkare så de är prio-1, så tips vore trevligt!