X2 Mini Mill
X2 Mini Mill
Detta är min cnc moddade x2 mini mill med nytt fräsbord samt 4e axel!
Senast redigerad av gottmoz 17 juni 2013, 21:57:05, redigerad totalt 1 gång.
- ghost_rider
Re: X2 Mini Mill
Din fjärde axel, är det ngt som du själv har hittat på ? eller är det köbekagor? 

Den är inte på tvären, bara sätta frässtålet i den kraftiga chucken längst upp och ämnet i den, aningen snabba, fjärde axeln.
4e axeln är köpt via aliexpress.com, har inte hunnit leka så mycket med den än.... Måste fixa nåt bra program som spottar 4e axel kod! Skulle vilja ha deskproto, har kört deras demo o det funkar klockrent, men tyvärr för dyrt för mig!
Måste fixa lite med fräsens stabilitet, får enorma vibrationer när jag gasar på i alu.... Z-pelaren är ju bara en skör alu-profil....
Håller sammtidigt på med modell större....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av gottmoz 17 juni 2013, 23:11:42, redigerad totalt 1 gång.
Problemen verkar ligga i att folk fotar med mobiler/plattor som har någon form av taggning hur bilden/mobilen är vriden vid fototillfället.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
PeterH skrev:Problemen verkar ligga i att folk fotar med mobiler/plattor som har någon form av taggning hur bilden/mobilen är vriden vid fototillfället.
Det finns bildbehandling att ta till, slött och slappt enligt mitt tycke.
Vända en bild fel, lite dåligt, visst.
Uppföra sig som en kärring i klimakterieåldern så fort man är missnöjd, och det ofta.... värre.
Uppföra sig som en kärring i klimakterieåldern så fort man är missnöjd, och det ofta.... värre.
Ahh så det är därför det inte finns någon bild i den första för den var vänd fel??
Hade gärna sett den, sne eller ej.
Hade gärna sett den, sne eller ej.
X2 mini mill rättvänd!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.