T: Hjälp med att fräsa ut 2st mindre delar. (ÄNDRAT)

Vinoshitto

T: Hjälp med att fräsa ut 2st mindre delar. (ÄNDRAT)

Inlägg av Vinoshitto »

Tja igen!

Nu har jag ändrat lite. Jag gör om de andra delarna så det går att skära dom med vatten/laser så försöker jag få endast dessa två utskurna.
(DEL 1 och DEL 4)

Nu har jag fått mina skisser gjorda.
Och nu behöver jag fräsa ut dessa. Har hört av mig till lite olika CNC-operatörer i trakten (Östersund) men fått vaga svar.
Så jag tänkte att jag hör av mig till folket här, då ni har hjälpt mig tidigare.

Har 2st skisser. Skisserna är gjorda i Solidworks.
Varje skiss finns i 3 olika format:

PDF
SLDDRW
SLDPRT

Jag hade tänkt mig att skära ut varje del 2ggr. till att börja med.
Material: Rostfritt eller någon bra alu som passar till bitarna.

Bifogar alla skisser som PDF nu.
.
Om det finns någon där som skulle kunna hjälpa mig med att skära ut dessa två bitar så hade det varit väldigt trevligt.
Vad kan man räkna med för kostnad, per del..?

Ha det bra och tack på förhand.
/Oskar
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Vinoshitto 9 juni 2013, 23:14:47, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
ghost_rider

Re: T: Hjälp med att fräsa ut 6st mindre delar. CAD inkluder

Inlägg av ghost_rider »

Varierande toleranser.
Det saknas mått på t.ex bild1, hur stor är den mindre tappen? avståndet till 8mm hålet?
Inga lättillverkade bitar :humm:
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Men varför välja 303? Vad ska detta användas till? 303 finns ju bara i rundstång som det ser ut!

Vad är du villig att betala för detta, bättre att fråga innan någon räknar på det för du bör ju ha ett hum om att detta kostar en bra slant.
Användarvisningsbild
cypher

Inlägg av cypher »

Vad är det för något?

Tog mig friheten att sätta samman bitarna så som du hade sketchat det i rar-filen. Som du ser så är det en kantförskjutning mellan del ett två och tre men det kanske är meningen.

Eftersom du har bifogat solider så tror jag inte att det är några problem att tillverka detaljerna. Behöver du H7 på alla hål? Om det behövs så skall det såklart vara det om inte så kan du kanske komma ner någon enkel krona i tillverkningskostnad.

Edit: Var lite snabb, ser att du specificerat H12 på en ritning. Ser i vart fall ut som ett skruvhål är specificerat som H7, på den röda detaljen, men det är väl en detalj (antar att det är radien som avses, men om den bara ska klämma på axeln borde det vara OK med en 0 til + ett par tiondelar.).

Även om man bifogar solider är det bra om ritningarna är av hög kvalité, med fullständig måttsättning. Ger ett seriöst intryck.

Jag skulle gissa på ett antal tusenlappar, inte särskilt komplicerade detaljer men nån skall bli motiverad att göra det också. :)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar