Stoora kabelskor
Stoora kabelskor
Hallå,
Tänkte fråga om nån vet var man kan köpa batterikabelskor som passar på bilbatteri (såklart) och tar emot 107mm2? Alternativt att den tar 2x50mm2.
Ska flytta mitt batteri bak i bilen, och jag vill försöka få dit en 107mm2 kabel så startströmmen/spänningen (~600A) inte sjunker för mycket.
Tips på kopplingsplint i koppar mottages tacksamt också.
Tänkte fråga om nån vet var man kan köpa batterikabelskor som passar på bilbatteri (såklart) och tar emot 107mm2? Alternativt att den tar 2x50mm2.
Ska flytta mitt batteri bak i bilen, och jag vill försöka få dit en 107mm2 kabel så startströmmen/spänningen (~600A) inte sjunker för mycket.
Tips på kopplingsplint i koppar mottages tacksamt också.
Re: Stoora kabelskor
Swedol har en lastbilsmodell som gapar rätt hyffsat.
Om de klarar 107mm² vet jag inte.
Om de klarar 107mm² vet jag inte.
Bilstereopylar brukar oftast vara skit ner de kommer till sånt. Istället för att man pressar fast kabeln så brukar de vara en liten fjuttig insexskruv..
-
Biltema har för 50mm2 ivf. http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... -st-24540/
Jag kör med dem och löder fast dem.
Jag kör med dem och löder fast dem.
-
Ahh. tolkade det som vanliga kabelskor som man skruvade fast på poolskor.
- frownlayer
Det är alltså 12mm diamater vi pratar om.
Jag har ett par likanande dessa.

Det går att skruva upp rätt mycket så jag tror det går i en 12mm kabel. sen vet jag att mina är av något gjutet material, och ser bra mycket kraftigare ut än dessa, men det kanske kan vara en lösning.

Det går att skruva upp rätt mycket så jag tror det går i en 12mm kabel. sen vet jag att mina är av något gjutet material, och ser bra mycket kraftigare ut än dessa, men det kanske kan vara en lösning.
Njae, hittade en bilstereowebshop som sålde med 2x50mm2 anslutningar, men den var lite "blingig", vilket avspeglades i priset...Variosboy skrev:Alla som säljer bilstereo har såna skulle jag säga.
Tackar! Ser ut att kunna funka, måste hitta vanliga ringkabelskor till dem, men det finns nog på ebay...RADIOT skrev:http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=5483
Kan detta vara något?
Jag kallar det "plan B".
...och var hitta man sådana? Går ju byta skruvarna till klämplattan, så kan man nog få in både 100mm2 och 150mm2frownlayer skrev:Det är alltså 12mm diamater vi pratar om.

- FormerMazda
Ringkabelsko för grova kablar = kopparrör som plattas till i änden där man sen borrar hål. 

Slänger ut frågan om var man köper billig svetskabel (för det är den enda kabel jag kan hitta med så grov diameter) billigt?
Har hittat på Ebay från USA, men då kommer frakten kosta lika mycket som kabeln, känns lite onödigt.
5m Gauge 4/0 är det jag kollar efter. Koppar.
Har hittat på Ebay från USA, men då kommer frakten kosta lika mycket som kabeln, känns lite onödigt.
5m Gauge 4/0 är det jag kollar efter. Koppar.