Hjälp med info till en SFU1605 kulskruv
Hjälp med info till en SFU1605 kulskruv
ok på ebay är det glada att visa längden och jag misstänker det är den totala längden på allt.
De verkar också vara snälla att ge information om själv "muttern" som följer med, storlek på hål och det.
Men om man vill veta hur mycket det är på ändarna då är det stop
Man ser ju att den ena ändan är det plant, dvs inte gängat men diametern eller hur djup den går står det inte.
På den andra sidan så är det två sektioner som inte är gängade men samma sak där, hittar ingen information om diametern eller djupet.
Har för mig jag har ett en egenkonstruktion av en ritning på måtten men nu hittar man inte ens den.
Någon som vet vad jag kan få ta i den informationen?
De verkar också vara snälla att ge information om själv "muttern" som följer med, storlek på hål och det.
Men om man vill veta hur mycket det är på ändarna då är det stop
Man ser ju att den ena ändan är det plant, dvs inte gängat men diametern eller hur djup den går står det inte.
På den andra sidan så är det två sektioner som inte är gängade men samma sak där, hittar ingen information om diametern eller djupet.
Har för mig jag har ett en egenkonstruktion av en ritning på måtten men nu hittar man inte ens den.
Någon som vet vad jag kan få ta i den informationen?
Re: Hjälp med info till en SFU1605 kulskruv
De brukar vara gjorda för att passa lagerhusen men bästa chansen till korrekt information för just DEN skruven från just DEN leverantören måste väl ändå vara fråga just DEN leverantören.
Mina från Linearmotion2008 såg ut så här
Jag skickade en bild på hur jag trodde att bearbetningen såg ut, han verifierade att så var den, men inte stämde det, spelar inte mig någon roll då bygget inte startat ännu.
Så mina 5öre, beställ först, väl hemma justera ritning efter vad du fått
Totallängden är det som anges.Jag skickade en bild på hur jag trodde att bearbetningen såg ut, han verifierade att så var den, men inte stämde det, spelar inte mig någon roll då bygget inte startat ännu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jo men ska jag göra en ritning på materialvolym så är det bra att ha ett ungefär.H.O skrev:De brukar vara gjorda för att passa lagerhusen men bästa chansen till korrekt information för just DEN skruven från just DEN leverantören måste väl ändå vara fråga just DEN leverantören.
Tack, vill bara beräkna volymen på material.ralvejd skrev:Mina från Linearmotion2008 såg ut så härTotallängden är det som anges.
Jag skickade en bild på hur jag trodde att bearbetningen såg ut, han verifierade att så var den, men inte stämde det, spelar inte mig någon roll då bygget inte startat ännu.
Hehe
Fick hem kulskruven och den var snygg och fungerade lätt att skruva med
Dock är den gängad enda ut??
Hmm få se hur man ska göra för att fixa till det.
Fick hem kulskruven och den var snygg och fungerade lätt att skruva med
Dock är den gängad enda ut??
Hmm få se hur man ska göra för att fixa till det.
Menar du att det var kulskruvsgänga hela vägen ut?
i så fall har du lite att göra där då den är härdad, finns lite trådar på forumet om det.
Skall du svarva den behöver man keramiska stål osv.
Annars finns det de som slipat ner manteln då de brukar vara ythärdade och sen svarvat till rätt dimension.
Lättast är dock att beställa skruvarna med ändbearbetning enligt den sepec man vill ha, jag gjorde det och det var väl investerade pengar då man kan få med låsmutter m.m.
i så fall har du lite att göra där då den är härdad, finns lite trådar på forumet om det.
Skall du svarva den behöver man keramiska stål osv.
Annars finns det de som slipat ner manteln då de brukar vara ythärdade och sen svarvat till rätt dimension.
Lättast är dock att beställa skruvarna med ändbearbetning enligt den sepec man vill ha, jag gjorde det och det var väl investerade pengar då man kan få med låsmutter m.m.
mm har en person att fråga på måndag som har bra verktyg som kan säga vad som är det bästa.
Kanske han kan tillverka skruv/hylsa med ändbearbetning.
Kanske han kan tillverka skruv/hylsa med ändbearbetning.
Nää men han har ett antal CNC fräsar och svarvar så han har nog en ide.
Var finns det skruvarna med ändbearbetning?
Lite nyfiken på hur dom ser ut nämligen
Var finns det skruvarna med ändbearbetning?
Lite nyfiken på hur dom ser ut nämligen
Jo men mina ser inte ut sådär utan är gängade enda ut.
Och nu ser jag inte bilden längre??
Och nu ser jag inte bilden längre??
Nej det förstog jag också men dina egna vet du ju hur dom ser ut 
Här är ett exempel hur det kan se ut.
http://www.cncshop.com.au/index.php?mai ... cts_id=107

Här är ett exempel hur det kan se ut.
http://www.cncshop.com.au/index.php?mai ... cts_id=107
mm få se om han kan svarva dom åt en.
undrade bara om det finns andra alternativ att sätta på ändarna
undrade bara om det finns andra alternativ att sätta på ändarna