Köpte en uppvägning till mitt släp för att öka totalvikten från 1400kg till 1990kg.
Med fick jag två plattjärn och en instruktion, jag tycker det känns som det hela är ett litet spel för gallerian för att bara göra en ändring på släpet så att transportstyrelsen går med på att klassa upp släpet.
Så nu är frågan, hur mycket bättre sitter draget i alubalken med de två extra skruvarna efter själva draget?
Den undre vänstra bilden är alltså orginalplåten, den högra är den förstärkta
Infästning i aluminiumbalk
Infästning i aluminiumbalk
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Re: Infästning i aluminiumbalk
Tål din axel redan den vikten? För det är ofta en avgörande faktor.
Kitet med behövliga papper är alltså införskaffat från leverantören.
Personen som köpte det nytt valde alltså 1400 kilo för att få dra det med sitt Bkort.
Men man ska kunna välja upp till 2000 kilo.
Axlarna som sitter på är klassade för 1050 kilo var (boggie)
Däcken har belsatningsindex 86 har jag för mig.
Personen som köpte det nytt valde alltså 1400 kilo för att få dra det med sitt Bkort.
Men man ska kunna välja upp till 2000 kilo.
Axlarna som sitter på är klassade för 1050 kilo var (boggie)
Däcken har belsatningsindex 86 har jag för mig.
Det är som du säger det där med att man måste "modifiera" släpet idag för att få det omreggat.
Så var det iaf för hästtransporter och om man vill gå upp eller ner i vikt så kan man byta handsken till en som klarar mer eller mindre vilket då sätter klassen på släpet för "svagaste länken".
Så var det iaf för hästtransporter och om man vill gå upp eller ner i vikt så kan man byta handsken till en som klarar mer eller mindre vilket då sätter klassen på släpet för "svagaste länken".
Hade varit lite intressant att se hur infästningen ser ut på en vagn som är klassad för 2 ton från fabrik, jag gissar att det är de korta järnen på den...
Jo handskbyte är helt klart vanligt, och ganska ofta åker den stora stabila på igen direkt efter regbesiktningen...
Jo handskbyte är helt klart vanligt, och ganska ofta åker den stora stabila på igen direkt efter regbesiktningen...