Hjälp med bollplank, hållfasthetssimulering och 3d printning

clint.w

Hjälp med bollplank, hållfasthetssimulering och 3d printning

Inlägg av clint.w »

Hej!
Har de senaste veckorna skissat på en produkt jag vill ta fram och göra en prototyp utav för vidareutveckling och provning. Det är en produkt som jag tänker försöka få ut på marknaden en dag men har varken datorkraft, erfarenhet eller de maskiner som behövs. Har gjort en mycket noggrann ritning av verktyget i sketchup men skulle alltså behöva ha hjälp med hållfasthetssimulering i t.ex solidworks för att förfina mekaniken osv. men även att skriva ut en prototyp.
Saken i sig består av två delar varav den ena är stationär och sitter fast medans den andra är rörlig. De är inte mer än 1 dm i diamter och 2 cm höga, en ganska tunn sak helt enkelt. Hela saken utgörs främst av plast, även mekaniken, men kommer även innehålla enklare teknik.

Är du sugen på att hjälpa och agera bollplank för en 16 åring med någon av dessa saker får du mer en gärna höra av dig! :)

Skulle även vara intressant att bolla med någon som lyckats få ut en "liknande" produkt på marknaden.

Tack på förhand,
Nils
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Hjälp med bollplank, hållfasthetssimulering och 3d print

Inlägg av Meduza »

Om du fyller i var du bor i din profil kanske någon i närheten nappar på att vara bollplank :)
clint.w

Re: Hjälp med bollplank, hållfasthetssimulering och 3d print

Inlägg av clint.w »

Jag bor i Göteborg men för mig fungerar det lika bra med mail, skype-kontakt! :)
Skriv svar