Hej! jag håller på att bygga en ny kondensatorbank till ett slutsteg, jag har redan alla kondensatorer (nästan alla) och har ett kort som jag har etsat klart mitt problem/fundering är att det fattas 2 kondensatorer som inte får plats på kortet.
kondensatorerna orginal ligger på 2200uf och de är dom jag har men jag kommer att behöva 2 till för att ha tillräckligt med uf min fråga är då istället för att göra ett nytt kort är om jag kan byta ut 2 av dom så att jag får rätt värde, så att alla andra ligger på 2200 och köpa 2 nya med högre värde för att få rätt värde, detta är ett pa-steg så de handlar inte om nå hifi kvalite, men kommer de att bli någon somhelst skillnad eller är de bara att byta ut de så jag får rätt värde? Alla steg ( som jag vet) har ju samma värde men jag tycker inte att de borde ha nån betydelse.
jag har alltså gjort ett nytt kort för kondensatorerna så de kommer inte sitta på orginal kortet.
jag har även gjort ett nytt kort för själva förstärkaren villket kanske verkar dumt men de är för att lära sig och för nöjes skull
(kass stavning)
//Kim
fråga om kondensatorbank
-
- prototypen
Re: fråga om kondensatorbank
Inte bara kass stavning, ny mening och nytt stycke vore inte så dumt heller, nu tappar man luften efter tre rader.
Väldigt rörig vad du gjort och vad som fattas.
Hur stor kapacitans ryms på kortet?
Vad var orginal.
Hur mycket mer vill du få dit?
Protte
Väldigt rörig vad du gjort och vad som fattas.
Hur stor kapacitans ryms på kortet?
Vad var orginal.
Hur mycket mer vill du få dit?
Protte
Re: fråga om kondensatorbank
Det är inget problem att blanda storlekar på kondensatorerna.
Hur har du kommit fram till vilken storlek på banken som behövs?
Hur har du kommit fram till vilken storlek på banken som behövs?