http://www.rull.se/El-skateboards
Ett alternativ att ta sig till jobbet med eller för att dra i väg på en shoppingrunda?
Undra hur mycket övning som krävs innan man känner sig trygg?
Det lär bli olovlig körning, den eventuella cykelvarianten som skulle vara tänkbar tillåter bara 20km/h och de säger "upp till 30 km/h" i texten.
Frågan är hur bromskraven skulle upplevas, är det ett krav att föraren ska vara kvar på fordonet efter en inbromsning?
Ska även finnas någon bensindriven historia där man sätter in fötterna i ett par hål och sen är det med balansövning då den bara har två hjul istället för fyra. Sett det på blocket men minns inte vad dom heter.
Tror annars jag håller mig till min cykel som dessutom klarar högre hastigheter. Är bara en tidsfråga innan man får fortkörningsböter med den då dom ändrat alla hastigheter i hela stan.
Helst skulle man väl vilja att hjulen så att säga rullade fritt, men ändå hade en viss dragkraft.
Så att om man sparkade till mot marken för att öka farten så ska hjulen snabbt kunna ändra hastighet, precis som ett vanligt löst hjul. Dvs inget tröghetsmoment i växellåda eller motor som bromsar. Helst skulle åkkänslan vara en vanlig skatebord i nedförsbacke. -Antar jag, har inte åkt sedan man var liten spoling.