En video så det blir lite klarare vad jag menar.
https://www.dropbox.com/s/t7bcjuy0irw5fqh/CIMG0507.MOV
Blev lite skakigt då jag skriver med andra handen men man ser förstås bra ändå.
Så här konstigt blir det helt slumpmässigt i snitt kanske allt från säg 0 - 4 ggr i månaden och normal bara på nätet och således även forumet men har även hänt 2 gånger i Word om jag inte minns fel men i enklare textredigeringsprogram har det aldrig hänt.
Har varit så här under flera år av och till men Internet nämner inget om detta vad jag sett, men visst jag söker kanske på fel saker. Fattar dock ingenting vad som skulle kunna vara orsaken, någon som varit med om något liknande?
Använder XP och IE8, allt uppdaterat till det senaste. Kommer inte ihåg hur det var i tex Win98 men har inga minnen av liknande.
Det är förstås inget som gör att himmel och helvetet rasar samman men det är jäkligt irriterande ibland om jag inte upptäcker det direkt eftersom mycket text kan skrivas över i värsta fall. Att bara trycka på förhandsgrandska på tex forumet så fungerar normalt allt som det skall igen eller att jag stänger ner en sida eller uppdaterar den och klistrar in texten igen och dylikt. Men att uppdatera med F5 fungerar inte alltid.
Tycker bara det är så konstigt, precis som om någon från DOSKEY letat sig in i GUI för tex /overstrike har ju i princip samma funktion.
Text skrivs över vid enbart tillägg av text? Internet IE8 XP
Re: Text skrivs över vid enbart tillägg av text? Internet IE
Det där ser väl ut som att insert är valt? Alltså insert-knappen på tangentbordet (Kan stå Ins också), brukar sitta ovanför piltangenterna på stationära tangentbord.
Ja, precis, inget konstigt alls. Ins-tangenten har alltid växlat mellan "insert" och "overtype". Hur det var på DOS-tiden minns jag ärligt talat inte, där berodde det nog på programmet, men ända sen Windows 3 har det fungerat så i Windows.
I Word finns det en indikering nertill där det står Ins med svarta bokstäver när "insert" är aktiverat.
I Word finns det en indikering nertill där det står Ins med svarta bokstäver när "insert" är aktiverat.
Då är det något som inte stämmer för den tagenten petar jag -aldrig- på och kan inte heller råka trycka på den eller dylikt. Det konstiga är ju också att det fungerar normalt efter att jag uppdaterar en sida för det skulle ju kvitta.
Något konstigt är det, får köpa ett nytt tagebord om det håller på.
Något konstigt är det, får köpa ett nytt tagebord om det håller på.